SKE
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
ecstar160
10 newest member

#26191 Kriszta77
#26061 ket57
#25938 kuncsaba
#25888 Darbat
#25831 martogul
#25824 revika
#25699 Tomkoz
#25687 Szancsó
#25534 szemics
#25318 wjani
There is no poll at this time
Previous polls

48 user(s) are browsing us at the moment

Hirdetés
g
mysuzuki
Ma 2021. october 22. Előd napja van.
Suzuki Vitara
Topics Posts Last post
 Vitara - Autóvillamosság 138 db 2021. august 13. 11:20:25
 Vitara - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Vitara? 1031 db 2021. august 11. 22:14:09
 Vitara - Technikai kérdések 616 db 2021. july 12. 16:34:41
 Vitara - Fogyasztás 374 db 2020. september 15. 22:35:53
 Vitara - Tuning 344 db 2020. june 10. 12:24:52
 Vitara - Autóhifi 547 db 2020. january 22. 06:45:58
Friss cikkek

Őszi gurulás címmel minitalit hirdettünk, melynek keretében  Bakonyoszlopon, a Gyermekotthonban tettünk látogatást.

Azt, hogy mi történt, Ancsa22 klubtagunk beszámolójából tudhatjátok meg.

 

Egy kép            megtapsol          Egy kép

Bővebben »

2021. october 17. 12:44

A Suzuki Klubok Egyesülete, minitalit szervez Bakonyoszlopon . suzukis vezet igen

Bővebben »

2021. october 12. 06:57

Vasárnap, október 3.- án délután 14:00 -kor kipróbálhatják klubtagjaink a Székesfehérvár nagy Tesco parkolóban.
Várunk szeretettel minden kedves klubtagunkat, aki tesztelni szeretné.
Érdeklödjetek Rémai Csabánál.
 
Cím : Székesfehérvár, Aszal völgyi út 2.
 
001

Bővebben »

2021. october 03. 11:38


Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás

Megtörtént a 2021. év szept havi kvíz sorsolása..

Bővebben »

2021. october 03. 11:02

2021. 09. 30.

A Magyar Suzuki 30. születésnapja alkalmából az esztergomi Angyalkert Óvodába látogatott Atsumi Masato vezérigazgató.

Vállalatunk idén ünnepli alapításának 30. évfordulóját. Az óvoda évtizedek óta fontos szerepet tölt be a Magyar Suzuki életében, hiszen volt olyan időszak, mikor külön csoportot indítottak az esztergomi gyárban dolgozó munkatársak gyerekeinek. A jó kapcsolat azóta is töretlen, ráadásul még ma is sok Suzuki-munkatárs bízza gyermekeit az Angyalkert elhivatott óvónőire.

 

001

 

A látogatás során a kicsik műsorral lepték meg a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatóját, míg Atsumi san ajándékkal kedveskedett a legkisebbeknek. Mint mondta, ahogy körbenéz az intézményben elégedettség és boldogság érzése tölti el.

„Az óvoda Japánban is a szeretet, a mosoly otthona, az a szeretetteljes közeg, ahol a legkisebbek biztonságban, óvó környezetben kezdhetik meg a tanulást, válhatnak először részévé egy közösségnek. Itt sajátíthatják el először képzett óvónők irányításával játékosan a legalapvetőbb társadalmi szabályokat” – fogalmazott Atsumi Masato a rendezvényen, megköszönve minden ott dolgozó áldozatkész munkáját.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

 

Bővebben »

2021. september 30. 17:59

2021. 09. 21.

Csak irányadóként tekintünk a KRESZ-re és meg is szegjük. Éretlennek tartjuk a hazai közlekedési kultúrát, legtöbb esetben a többi sofőr agressziójával, felelőtlenségével, stresszes hozzáállásával magyarázzuk a balesetek nagy számát. Ugyanakkor sokkal megengedőbbek vagyunk magunkkal szemben, el sem tudjuk képzelni, hogy saját hibánkból történik egy baleset, miközben saját bevallásunk szerint is egyéni mérlegelés alapján tartjuk be a kötelező közlekedési szabályokat.

Hazánkban 2020. év végén megközelítőleg 4 millió személygépjármű vett részt a közúti közlekedésben, és ahogy nő az autók mennyisége, úgy emelkedik a közúti balesetek száma is. Egyre több panasz hangzik el autósok, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok szájából egyaránt, hogy veszélyes a hazai közlekedés, amelyben legfőbb kockázatként az emberi tényezőket emeljük ki. A Magyar Suzuki és az Ipsos reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyarok 84%-a éretlennek tartja a hazai közlekedési kultúrát, 21%-a pedig nagyon rossznak, amit leginkább a szabályok nem megfelelő betartásával, a közlekedők türelmetlenségével és figyelmetlenségével indokolnak. A Magyar Suzuki kutatásában részt vevők 75%-a szerint a közlekedés során elengedhetetlen a szabályok maradéktalan betartása, mindazonáltal 73%-úgy véli, sok baleset a KRESZ figyelmen kívül hagyása miatt következik be. Mindez arra enged következtetni, hogy a felelős gondolkodás és viselkedés között rejlik bizonyos fokú ellentmondás.

A szabályok csak a lehetséges büntetések miatt léteznek?
A magyar és európai kutatási eredmények egyaránt alátámasztják, hogy a KRESZ szabályaira sokan csak irányadóként tekintenek. Az európai autóvezetők 52%-a azért sérti meg a közlekedés szabályait, mert azokat nem mindig érzi koherensnek vagy az adott helyzethez megfelelőnek. 29%-uk véli úgy, hogy bizonyos szabályok csak azért vannak, hogy büntetéseket, bírságokat szabhassanak ki miattuk. 22%-uk annyira ébernek tartja magát, hogy nem kell betartaniuk bizonyos szabályokat. 10%-uk úgy gondolja, mindenkinek a saját szabadsága eldönteni, betartja-e a KRESZ előírásait. 9%-uk pedig saját tapasztaltságával indokolta a szabályszegéseket. Talán mindezek ismeretében nem véletlen, hogy az Európai Bizottság kutatásai szerint a balesetek 90%-át emberi hiba okozza. Az ORFK 2020-as statisztikáiból pedig az derült ki, hogy a személysérüléses közúti balesetek kétharmadáért a személygépkocsivezetők tehetőek felelőssé.

Megváltozik a viselkedünk vezetés közben?
Mégis, mintha nem látnánk ebben sem objektíven, hiszen az európai megkérdezettek 66%-a gondolja úgy, hogy valószínűtlen, hogy az ő viselkedése miatt történhet baleset és csak 34% tekinti elképzelhetőnek, hogy ő lehet a hibás. Mindeközben a megkérdezettek 76%-a figyelmesnek, 58%-uk nyugodtnak, 28% pedig udvariasnak vallotta magát vezetés közben. A többség úgy vélte, és ebben a magyar sofőrök véleménye is megegyezett, hogy a többi sofőr felelőtlen (46%), stresszes (32%), agresszív (27%) vagy éppen veszélyes (26%), ha beül a kormány mögé. A közlekedés azonban, legyen szó bármelyik formájáról, a felkészültség mellett igényli az alkalmazkodóképességet, az egészséges önbizalmat, a kipihentséget és a higgadt lelkiállapotot. Gyakran saját felelőtlenségünk miatt mi magunk rontunk a reakcióidőnkön és éberségünkön.

Már gyermekkorban szükséges a szabályok ismertetése
Az emberi tényezők mellett fontos a közlekedési szabályok intézményesített és minél korábbi oktatása. Fontos, hogy az autógyártók is szerepet vállaljanak a lakosság edukálásában, véli a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője, Bonnár-Csonka Zsuzsanna. „A biztonság a közlekedésben és a mindennapi életben egyaránt a felelős magatartáson alapul, éppen ezért ennek fontosságára is szeretnénk felhívni a figyelmet. Tavaly például egy hibrid Suzuki Vitara személyautót ajánlottunk fel a Magyar Vöröskereszt esztergomi szervezete számára, az autóhasználatért cserébe a Magyar Vöröskereszt is jelentős vállalást tett: Esztergom minden középiskolájában a KRESZ vizsgához elengedhetetlen elsősegély oktatást tartanak a 11. évfolyamos diákok számára, térítésmentesen. Így még több diák kerül közelebb ahhoz, hogy mielőbb sikeres KRESZ vizsgát tehessen és megfelelő háttértudással rendelkezzen a biztonságos közlekedéshez. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy a felelős közlekedés írott és íratlan szabályainak megismerését nem lehet elég korán elkezdeni.”

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. september 21. 17:07


kvíz

Hát ismét új év ismét kvíz sorsolás.

Bővebben »

2021. september 03. 17:15

Az ittas vezetés, a büntetőfékezés és a piroson áthajtás a három legfőbb szabálysértés, amelyet a magyar autósok a legveszélyesebbnek tartanak – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából. Bár látjuk a veszélyforrásokat, döntéseinket mégsem mindig a szabályok vezetik, saját képességeink és a járművünk állapota alapján akár kockáztatunk is.

Veszélyérzet kontra gyakorlat
A magyarok az ittas vezetést (97%), a büntetőfékezést (96%) és az áthajtást a piroson (96%) tartják a legveszélyesebb szabálysértéseknek – derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös, reprezentatív lakossági felméréséből . A járművezetők hibájából adódó balesetek 10 %-a következett be alkoholos befolyásoltság miatt 2020-ban, így nagy többségben felelősen kezeljük ezt a szabályt. A büntetőfékezés és a piroson való áthajtás miatt bekövetkezett balesetekről nem vezetnek statisztikát, de a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt akár hároméves szabadságvesztéssel is büntethetők.

A kutatásban résztvevők 95%-a nagyon balesetveszélyesnek tartja, ha rossz állapotú járművel közlekedünk. Valószínűleg erre is odafigyelünk, mert az autók műszaki hibájából adódó személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma kevesebb mint 1% volt 2020-ban Magyarországon.

„Az autóipar is számos fejlesztést vezetett be az elmúlt években az autók és utasaik biztonságának növelése érdekében. A ma elérhető számos vezetést támogató rendszerek pl.: kombinált érzékelős vészfékasszisztens, sávtartás-figyelmeztetés, sávelhagyás figyelmeztetés, holttérfigyelés, adaptív tempomat, mind az elmúlt évek innovációi. A Suzukinál kiemelt figyelmet szentelünk a biztonságnak, a legjobb biztonsági öv mégis a felelős vezetői magatartás” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

A magyarok 92%-a nagyon balesetveszélyesnek tartja az indexhasználat elmulasztását, amely kanyarodáskor is kötelező és elengedhetetlen. Mégis, a közúti közlekedési balesetek 75%-a gyorshajtás, az elsőbbségi vagy a kanyarodási szabályok megszegése miatt történt 2020-ban Magyarországon.

A vezetés közbeni dohányzást és evést (64%), a zebrán kívüli átkelést (68%), a leállósáv használatát (69%), a jobbra tartás elmulasztását (75%) vagy a hangos zenehallgatást (75%) tartjuk a legkevésbé veszélyesnek.

Az emberi tényező a leginkább befolyásoló faktor
Ugyanakkor van, amikor megengedőbbek vagyunk az autóvezetésben. Egyértelműen veszélyesnek tartjuk (83%), mégis úgy látjuk (70%), hogy sokan nem megfelelő mentális állapotban, idegesen, feszülten vezetnek. Fáradtan, idegesen ülünk be a volán mögé, vagy vezetés közben zavarnak a velünk utazók. Sőt, a Magyar Suzuki reprezentatív felméréséhez tartozó kiscsoportos interjúk alapján többek szerint az egyén bizonyos esetekben eltérhet a szabályoktól, ha figyelembe veszi a saját képességeit, tapasztalatát, az autó adottságait, technikai jellemzőit. Van, aki szerint egy jobb autóval például meg lehet kockáztatni egy vakmerőbb előzést, mert a jármű lehetővé teszi.

A szabályok fontosak, de a tapasztalatok szerint nem követjük őket
A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok 75%-a szerint elengedhetetlen betartani a KRESZ-t, 73%-uk úgy véli, hogy sok baleset a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt történik. A többség szerint fontos a szabálykövetés a biztonságos közlekedés érdekében, de ezt – meglátásuk szerint azonban - nem követi átgondolt, felelősségteljes viselkedés a gyakorlatban.

Az európai sofőrök is lazábban kezelik a KRESZ-t
Egy hasonló témájú európai kutatás is alátámasztja, hogy vannak, akiknek a KRESZ csak irányadó. Az európai autóvezetők 52%-a azért sérti meg a közlekedés szabályait, mert ezeket nem mindig érzik koherensnek vagy életszerűnek. 29%-uk véli úgy, hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy büntetéseket, bírságokat szabhassanak ki azokra hivatkozva. 22%-uk érzi úgy, hogy ők annyira éberek, hogy nem kell betartaniuk bizonyos szabályokat. Sőt, 10%-uk szerint mindenkinek a saját szabadsága eldönteni, hogy betartja-e a KRESZ-t. 9%-uk gondolja úgy, hogy saját tapasztalata és rutinja miatt nem kell figyelembe vennie az iránymutatást vezetés közben. 7%-uk lesz, ami lesz alapon gondolkodik. 4%-uk pedig úgy érzi, hogy autója az átlagosnál biztonságosabb, ezért nem kell betartania a szabályokat.

„Autógyártóként a biztonság az első számunkra. Azonban még a legtörésállóbb karosszéria sem képes pótolni a közúti szabályok betartását. A felelős hozzáállás fontos, nemcsak a közlekedésben, hanem a mindennapi életünk során is. A Magyar Suzukinál ezért keressük és támogatjuk a felelős megatartás fejlesztését célzó tevékenységeket. Ezzel a kutatással a biztonsággal kapcsolatos társadalmi gondolkozás megváltoztatásának szükségességére szerettük volna felhívni a figyelmet egyfajta kezdő lépésként. Egyúttal felmérni, honnan indulunk. Reméljük, látványos javulást láthatunk majd a számokban, ha később újra kutatjuk a témát.” – osztotta meg gondolatait a kommunikációs vezető a kutatás apropója kapcsán.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. august 26. 16:14

sziasztok Suzukisok
mind tudjátok ha nem akkor most megtudjátok lesz Őszi találkozónk 2021. szeptember 17.
Amiről részletesebben a klub honlapján a találkozók menü pontban tudtok meg többet

Bővebben »

2021. august 13. 20:09

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub