bj06
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



A 10 legújabb tag

#21675 fufu
#21721 Újpalotai
#21417 Ildianya
#19624 moltibor53
#20658 Öcsi75
#21333 Olgica
#21334 Lala64
#21344 mgabor70
#21313 Ferenc59
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 17 felhasználó olvas minket

Hirdetés
Union
ur
ske-logo
itt2
Ma 2019. október 18. Lukács napja van.
Suzuki Vitara
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Vitara - Technikai kérdések 564 db 2019. október 09. 17:42:02
 Vitara - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Vitara? 999 db 2019. október 05. 10:51:32
 Vitara - Tuning 343 db 2019. szeptember 03. 20:42:37
 Vitara - Fogyasztás 365 db 2019. augusztus 22. 22:54:25
 Vitara - Autóhifi 544 db 2019. augusztus 11. 11:33:03
 Vitara - Autóvillamosság 130 db 2019. július 12. 12:05:08
Friss cikkek

Sziasztok Kedves klubtagok!   szia

Kérem, hogy jelentkezzen, aki 2019.09.04.-én postán fizette be a 2000.- forint tagdíjat!!!

Azért kell jelentkezzen, mert a postai befizetésnél a neve sehova nem kerül rá és nem tudom, hogy kitől érkezett a 2000.- forint tagdíj.

Ezért is kérem, hogy a tagdíjat csak banki átutalással, vagy banki készpénzbefizetéssel kérem rendezni és nem postán.

Köszönöm a segítséget!   hálás köszönet

KaCsa - titkár

Bővebben »

2019. október 16. 17:12

 

 

 

001 002

Suzuki: Az autózás jövője

Esztergom, 2019. október 16. – A hazai autóipar a világpiaci trendekhez igazodva nagy lépésekkel halad az energiahatékony közúti járművek használata felé. A Suzuki szerint az elektromos autók szélesebb körű elterjedésére azonban még várni kell, és az emberibb léptékű, ugyanakkor folyamatos fejlesztések jegyében egyéb alternatív megvalósításokban látja a fenntartható és egyben gazdaságos autózás jövőjét. Az érdeklődők egy szimulátor segítségével tesztelhetik a japán járműipari vállalat innovatív környezettudatos fejlesztését, a 12 Voltos hibrid rendszert az Automotive Hungary szakkiállításon.

 

Széles spektrumú megoldások

Kétségkívül az elektromos autózásé a jövő, ám ennek a jövőnek a kezdete távolabbi, mint hinnénk. Egy, az elektromos autózásra történő azonnali átállás ugyanis teljesíthetetlen kihívásokat róna az autóiparra. Ha az európai utakon futó autók felét egyik pillanatról a másikra villanyra cserélnék, az üzemeltetésükhöz 18 további atomerőmű létesítésére lenne szükség az öreg kontinensen a jelenlegi 78 mellett. A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, az emberibb léptékű, ugyanakkor folyamatos előrehaladás jegyében a Suzuki Motor Corporation a mild hibrid modellek fejlesztésére összpontosít. A járműipari vállalat által fejlesztett 12 Voltos integrált indító generátorral (ISG) felszerelt technológia csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ugyanakkor könnyebb és kisebb, mint más teljes hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek, így nemcsak gazdaságosabb, de fürge teljesítményt is biztosít. A Suzuki anyavállalata mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autóik bevezetésére Indiában. A két fél az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.

 

Az innováció több mint technológia

A japán hagyományokat is követő cégnél az innováció nem csak technológia, hanem a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmód is egyben. Modern és újító szellemű vállalatként a Suzuki a fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében fejleszti és optimalizálja a termelését és a termékportfólióját, hogy minél több ember számára biztosíthassa a tudatos és biztonságos vezetés élményét.

A Magyar Suzuki hisz abban, hogy innovatív szemléletük partnereiket is fejlődésre ösztönzi. „Úgy vélem, hogy az Esztergomban gyártott modelljeink technológiai fejlődése beszállítóinkra is pozitív hatással van. Hiszen nekik is fejlődniük kell ahhoz, hogy tartani tudják az általunk elvárt magas színvonalat. Mi ezt a fajta kölcsönhatást is hozzáadott értéknek tekintjük” - osztotta meg a hazai autóipari változásokkal kapcsolatos gondolatait Dr. Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese az Automotive Hungary iparági kerekasztal-beszélgetésén.

 

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3.200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

 

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést, és jelenleg itt készülnek a Vitara és az SX4 S-CROSS autómodellek, amelyeknek köszönhetően a Magyar Suzuki több mint három éve vezeti a hazai újautó-eladási statisztikákat. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

 

A Magyar Suzuki 2018-ban 171.885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 9. legnagyobb árbevételű cége, exportárbevételét tekintve pedig a 8. helyen áll.

 

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna

kommunikációs vezető

Magyar Suzuki Zrt.

Tel.: +36 33 54 1309

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. október 16. 14:45

 

 

 

001 002

Együttműködésben robot és ember: finisben a Suzuki-gyárban zajló INNOVÁCIÓS projekt

Esztergom, 2019. október 8. – A három éve indult, többlépcsős gyártásfejlesztés eredményeképpen hamarosan még biztonságosabb, a legfejlettebb technológiai, piaci és környezetvédelmi elvárásoknak megfelelő autók gördülnek ki az esztergomi Suzuki-gyárból. Annak érdekében, hogy a vállalat zöldebbé és költséghatékonyabbá tegye az autózást, többek között az alkatrészgyártáshoz szükséges polimerek új összetételének fejlesztésén dolgozik, illetve jelentősen modernizálta logisztikai rendszerét, és intelligenssé tette hegesztési hálózatát. A projekt eredményes megvalósítása több mint 100 szakember összehangolt munkájával érhető el.

Innováció mint vezérelv

A Suzuki Motor Corporation alapítója, Michio Suzuki tudta, mire vágynak a vásárlók. A vállalat száz évvel ezelőtt még szövőgépeket gyártott, ma, a mobilitás korában pedig biztonságos autókat állít elő. A szemlélet, miszerint az ügyfelek igényeire koncentrálva hozzanak létre értékes termékeket, azóta is a Suzuki család jelmondata. Ezt a szellemiséget követi ma is a vállalat valamennyi munkatársa világszerte. Ennek megfelelően a Magyar Suzuki Zrt. újító vállalatként arra törekszik, hogy elérhető áron kínáljon izgalmas és innovatív autókat. Az ennek érdekében folytatott folyamatos korszerűsítésben ért most fontos mérföldkőhöz a vállalat 2016 szeptemberében indult, átfogó kutatási-fejlesztési projektje.

A Magyar Suzuki Zrt. vezette konzorciumi együttműködésben a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft, a PEMÜ Műanyagipari Zrt. és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kara vesz részt, összesen több mint 100 szakember bevonásával.

„Gyártástechnológiai fejlesztésünk újabb fontos szakaszához ért. Máris jelentős eredményeket sikerült elérnünk az innovációban, így a jövőben az igényeket még inkább kielégítő autókat kínálhatunk vásárlóinknak. A digitalizációnak köszönhetően a japán anyavállalat tervezőasztalairól hamarabb kerülnek az autók a hazai tömeggyártásba, ezáltal felgyorsítva az új modellek bevezetését a magyar piacra” – mondta a finisbe ért fejlesztések kapcsán Dr. Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese.

Úton a digitális termelésirányítás felé

A változó piaci igények és hatósági előírások hatására az autómodellek gyakran változnak, az új gépjárműmodellek fejlesztési ciklusa jelentősen lerövidül, ezért az eddiginél rugalmasabb raktározási rendszerre van szükség. Az innovációs projekt keretében a Suzuki digitalizálta belső alkatrészellátási rendszerét, mely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot és csökkentve az emberi tévedéseken alapuló hibák lehetőségét. A vállalat a raktári folyamatok modernizálásával támogatja a gyáron belüli teljes elektronikus termékkövetést, a szerelőüzem alkatrész-ellátási folyamatait pedig egy speciális, anyagáramlást szimuláló szoftverrel optimalizálja.

Robotok harmóniája

A projekt keretében a vállalat megvalósította a ponthegesztési folyamat nyomon követéséhez a hegesztőrobotok hálózatba kapcsolását, illetve olyan kommunikációs hálózatot épített ki, amely képes a strukturált adatfeldolgozásra. Az innovatív rendszer felgyorsítja az új modellek bevezetését azáltal, hogy a karosszéria-elemek ponthegesztéseinek eddigi manuális ellenőrzését szoftveres ellenőrzéssel váltja fel, és kapcsolatot teremt a 3D-s modellek, valamint a valóságos karosszériák ponthegesztési koordinátái között. A fejlesztés lehetővé teszi a robotokból kinyerhető információk értékelését, így a gyártási idő rövidülése mellett hamarabb ki lehet szűrni az esetleges hibákat, meghibásodásokat, így a karbantartás is tervezhetővé válik.

A Suzuki partnere segítségével kísérletet végez a lézerhegesztés bevezethetőségére, amely rugalmasabb, rövidebb ciklusidejű gyártást tesz lehetővé. Alkalmazásával a különböző ötvözetek és könnyűfémek egyszerűen, gyorsan és speciális eszközök nélkül illeszthetők össze.

Új alapok

Az alkatrész-prototípusokhoz használt alapanyagok jelentősen meghatározzák a végtermék tulajdonságait. A Suzuki és fejlesztési partnere a jelenleg használt alapanyagoknál fejlettebb égésgátlású és jobb műszaki paraméterekkel rendelkező polimereket fejleszt. A pályázat utolsó szakaszában nagyüzemi körülmények között vizsgálja a polimerek viselkedését, valamint összehasonlítja a jelenleg gyártott alkatrészeket az új anyagokból készültekkel. A vállalat célja, hogy ezzel is tovább növelje modelljei biztonságát, illetve hozzájáruljon a környezet megóvásához és autói üzemanyag-felhasználásának csökkentéséhez.

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3.200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést, és jelenleg itt készülnek a Vitara és az SX4 S-CROSS autómodellek, amelyeknek köszönhetően a Magyar Suzuki több mint három éve vezeti a hazai újautó-eladási statisztikákat. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki 2018-ban 171.885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 9. legnagyobb árbevételű cége, exportárbevételét tekintve pedig a 8. helyen áll.

 

Egy kép

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna

kommunikációs vezető

Magyar Suzuki Zrt.

Tel.: +36 33 54 1309

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. október 08. 12:33

Sziasztok Suzukisok ...
Hát ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás

Bővebben »

2019. október 05. 08:49


A Suzuki strukturális analízissel járul hozzá a holdjáró üzemeltetéséhez

A Suzuki Motor Corporation (a továbbiakban „Suzuki”) japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. (a továbbiakban „ispace”) holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.

 

001

 

Az együttműködés központi elemeként a Suzuki a strukturális analízis területén szerzett és eredetileg a gépjárművek teszteléséhez használt szakértelmével járul hozzá a HAKUTO-R holdjáró fejlesztéséhez, többek között a jármű lábaira szerelt lengéscsillapító rendszer, valamint a szerkezet egyéb fontos alkatrészeinek esetében.

A HAKUTO-R űrhajónak a kilövési költségek csökkentése érdekében kis méretűnek és könnyűnek kell lennie. Amikor azonban csökkentjük a méretet és a tömeget, számos mérés szükséges ahhoz, hogy a szerkezet továbbra is kellőképpen erősnek bizonyuljon. Kamatoztatva a Suzuki kicsi, könnyű, mégis biztonságos és megbízható autók gyártásában szerzett szakértelmét, az autógyártó tökéletesen alkalmas arra, hogy segítse a HAKUTO-R holdjárójának szerkezetfejlesztési munkálatait.

Ahhoz, hogy a holdjáróval sikeres landolást lehessen végrehajtani, a lábak tervezése során minden lehetséges landolási forgatókönyvet elemezni kell még a küldetés előtt, mivel csak így lehet biztosítani, hogy a holdjáró túlélje a becsapódást. A Suzuki a holdraszállási szimulációk és tesztek elemzéséhez való hozzájárulásával központi szerepet játszik majd a holdjáró lábainak megtervezésében.

A HAKUTO-R űrhajó tervezési munkálatainak támogatásával a Suzuki a Hold gazdaságának fejlődéséhez is hozzájárul – az ispace tervei szerint ugyanis kiterjesztenék a földi gazdasági tevékenységeket a Holdra, hosszú távon pedig elindítanák az emberi faj világűrbeli terjeszkedését.

• Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation igazgatóhelyettese és elnöke: „Nagy örömünkre szolgál, hogy támogathatjuk a HAKUTO-R, azaz a HAKUTO utódprojektjének a Holdra szállásért tett erőfeszítéseit. A Suzuki alapvető törekvései közé tartozik, hogy hozzájáruljon a társadalom felvirágoztatásáért, amelyben kis méretű személyautók gyártásával működik közre. Emiatt is áll szándékunkban fenntartani a partneri kapcsolatot a HAKUTO-R projekttel, melyben 2016 óta veszünk részt, annak érdekében, hogy az emberek a Holdon is megvethessék a lábukat.”

• Takeshi Hakamada, az ispace alapítója és vezérigazgatója: „Igazán nagy örömünkre szolgál, hogy a Suzuki ismét csatlakozik hozzánk vállalati partnerként. Mivel a szerkezet tömegének csökkentése létfontosságú a holdexpedíció szempontjából, a Suzuki szakértelme elengedhetetlen küldetésünköz és a Hold jövőbeli gazdaságának kialakításához.”

A Suzuki korábban is a HAKUTO projekt vállalati partnere volt, az ispace által irányított csapat szerepelt a magántámogatású csapatoknak szervezett Google Lunar XPRIZE versenyen, melynek során elsőként juttattak robotrepülőgépet a Holdra, ami landolás után 500 métert tett meg a Hold felszínén, és vizuális adatokat küldött vissza a Földre. A Suzuki emellett az ispace „A” sorozatú befektetője.


Suzuki Motor Corporation https://www.globalsuzuki.com/

A Suzuki Motor Corporation (Suzuki) egy motorkerékpárokat, személyautókat és hajózási termékeket gyártó márka. A vállalat mottója: „Kiemelkedő értéket képviselő termékek előállítása a vásárlók igényeire koncentrálva”, amely a vállalat célkitűzéseinek első bekezdésében is szerepel. Tevékenységeit ügyfelei mindennapos igényeinek figyelembevételével végzi. Az 1909-ben Suzuki Loom Works néven alapított vállalat 1952-ben a Power Free 36 köbcentiméteres, kétütemű segédmotoros kerékpárral robbant be a gépjárművek piacára. A Suzuki a Suzulight 1955-ös piacra kerülése óta a kis méterű, könnyű és környezetbarát személyautók (mint például az Alto, a WagonR és a Swift) gyártására törekszik.

ispace, inc. https://ispace-inc.com/

Az ispace egy magán holdexpedíciós vállalat, amelynek célja, hogy az ember a Földön túl más égitesteket is meghódítson. A vállalat 13 országból 100 munkatársat foglalkoztat, Japánban (a székhelye is itt van), az Egyesült Államokban és Európában működik, és partneri kapcsolatban áll a Japán Űrügynökséggel (JAXA) és a luxemburgi kormánnyal. Az ispace mintegy 95 millió dollárt gyűjtött össze „A” sorozatú befektetőitől, amely Japánban az eddigi legmagasabb összegnek számít, és amellyel a legtöbb űrkutatási vállalatot is lekörözi. Az ispace volt a felelős a HAKUTO csapatának az irányításáért a Google Lunar XPRIZE versenyen, ahol az első 5 csapat között végeztek.

HAKUTO-R https://ispace-inc.com/hakuto-r/

A HAKUTO-R a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programja. A program keretein belül valósul majd meg az ispace első két holdmissziója: a Mission 1 névre keresztelt első küldetés egy 2021-re tervezett „puha landolás” lesz, a Mission 2 nevű, 2023-ra előirányzott második küldetés pedig egy holdjáró célba juttatását és felszíni expedíciót végrehajtását célozza meg. Az ispace leszállóegysége minkét küldetés során másodlagos teherként utazik majd a SpaceX Falcon 9 rakétáján. A program célja egy gyakran használható, alacsony költségű holdutazási platform alapjainak lefektetése.

Az ispace / HAKUTO-R sajtószobája itt érhető el.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. szeptember 13. 15:06


Életre szóló élményekkel gazdagította dolgozóit a vállalat

Rekordszámú, 8 000 résztvevő, több tucat színes program és 4 élőkoncert: óriási sikerrel zárult a Magyar Suzuki Zrt. idei Családi Napja. A vállalat életében különösen fontos szerepet tölt be a rendezvény, hiszen remek alkalom arra, hogy elismerését és megbecsülését fejezze ki valamennyi munkatársa felé. Fontos kiemelni, hogy a dolgozók 71%-a több mint 10 éve a cég munkavállalója. Az 5-10-15-20-25 éves törzsgárda tagok köszöntése mellett emlékezetes pillanatokkal gazdagodhattak a suzukisok családtagjaikkal együtt.

 

002

 

Az összetartozás ünnepe
Szabadulószoba, VR játékok, lasertag, japán különlegességek, Megaring kalandpark, légvárvilág, mászófal: megannyi színes programmal várta több ezer dolgozóját a Magyar Suzuki Zrt. a „Kapcsolj rá Suzuki” Családi Napon szeptember 7-én, a Prímás-szigeten. A rendezvény célja minden évben, hogy a vállalat munkatársai a hétköznapokból kiszakadva együtt tölthessenek el egy önfeledt napot szeretteikkel, barátaikkal és kollégáikkal.

A minden korosztály igényeit figyelembe véve kialakított programok közül a hajókirándulás, illetve a városi vonatozások bizonyultak idén is a legvonzóbbnak, de a TNT és a JETLAG együttesek koncertjei is rendkívül népszerűek voltak. A bámulatos tűzijátékkal tarkított esti táncmulatságon pedig vidáman ünnepeltek, mulattak együtt kicsik és nagyok.

 

001

 

Suzukisnak lenni jó
Júliusban a Magyar Suzuki Zrt. 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta, minden negyedik eladott autó Suzuki volt, ami külön apropót szolgáltatott az ünneplésre, hiszen erre az eredményre minden egyes suzukis büszke lehet.

A Suzuki Családi Napja a munkatársak által átélt közös élmények mellett kiváló alkalom arra, hogy az 5-10-15-20-25 éve a vállalatnál dolgozó törzsgárda tagokat is díjazzák. A Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, Yoshinobu Abe 354 dolgozónak köszönte meg személyesen a kitartó munkát.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. szeptember 10. 14:49


Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

Megtörtént a 2019. év augusztus havi kvíz sorsolása..

Bővebben »

2019. szeptember 01. 13:02

 

Mind tudjátok hogy minden hónap elején a klub honlapján kvíz játék van

Bővebben »

2019. augusztus 15. 17:16

Sziasztok Suzukisok ...
Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

Bővebben »

2019. augusztus 03. 12:12

 

 

 

001 002

Három évtizedes csúcson a Magyar Suzuki

A Magyar Suzuki Zrt. 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta, júliusban minden negyedik eladott autó Suzuki volt

 

Esztergom, 2019. augusztus 2. – Júliusban 3 944 új Suzuki autót helyeztek forgalomba, ezzel pedig rekord, 25,8 százalékos piaci súllyal a Magyar Suzuki volt az egyedüli, kétszámjegyű részesedést felmutató szereplője a hazai személygépjárműpiacnak. A júliusban itthon regisztrált személyautók 21,4 százalékát tette ki a japán vállalat egyetlen európai gyáregységében, a teljes spektrumú gépjárműgyártást folytató esztergomi üzemben készült Vitara és SX4 S-CROSS. A két modell hónapok óta felváltva vezeti a hazai eladási statisztikákat. A magyar piac harmadik legnépszerűbb Suzuki típusa, a Swift sem panaszkodhat, 338 darabot regisztráltak belőle júliusban. 2019 első hét hónapját vizsgálva a teljes gépjárműértékesítés 17,41 százaléka a márka modelljei közül került ki.

 

A vásárlók továbbra is a hazait preferálják

A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2019 júliusában Magyarországon 3 944 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett személyautó – 15 284 darab – 25,8 százaléka. Az idei évben eddig regisztrált Suzuki személygépkocsik 25 százalékát júliusban helyezték forgalomba, ami rekord a magyar cég 27 éves történetében. A márka magyarországi piaci részesedése a júniusi 19,3 százalékról közel 6,5 százalékkal emelkedett mindössze egy hónap alatt.

 

A 2015 óta Esztergomban gyártott és tavaly ősszel megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 32,36 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. A modellből 2019 január 1. és július 31. között összesen 6 956 darabot regisztráltak, ebből 1 863 darabot csak július hónapban, ami átlagban közel másfél havi mennyiségnek felel meg.

 

Júliusban minden harmadik, magánszemélyek részére forgalomba állított autó Suzuki volt. A magánvásárlók körében az első hét hónapot tekintve pedig a regisztrált új-személyautók 27 százaléka volt Suzuki modell. Ez azt jelenti, hogy 9 748 eladott személygépjárművel a márka volt a privát vásárlók leggyakoribb választása. Flottapartnerek tekintetében is mind népszerűbb a Suzuki, a gyártó két modelljével is dobogós a rangsorban.

 

A legnagyobb versenytárs is saját modell

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. A típus egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében, olyannyira, hogy idén több hónapban is megszorongatta a piacvezető Vitarát. Az előbbi modell a legnépszerűbb az alsó-középkategóriában, júliusban S-CROSS-ból adtak el a legtöbbet, 1 415 darabot, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (4 511 db) 31,36 százaléka. A két modell gyártását 3 200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Pilis lábánál. „A kivezetett motor miatt a két típus árai közeledtek egymáshoz, így nőtt az érdeklődés az SX4 S-CROSS irányába, hosszú távon azonban továbbra is a Vitarában látjuk a nagyobb potenciált” – kommentálta a cég eddigi idei értékesítési tendenciáit a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója, Krisztián Róbert.

 

A Suzuki Baleno tudott még júliusban bekerülni a TOP 15-be a vállalat modelljei közül: összesen 249 darab került forgalomba belőle múlt hónapban, míg az év első hat hónapjában összesen 430 darab. Tehát az idei évben regisztrált Balenók több mint fele a múlt hónapban került az utakra.

 

Az eredmények igazolják az ambiciózus terveket

„A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben, a célszám eredetileg 179 000 egység volt. Az első féléves eredmények fényében megalapozottan remélhetjük, hogy elérjük ezt a kitűzött célt. A kiváló és elkötelezett munkatársainknak és partnereinknek köszönhetően a várakozásaink szerint a Magyar Suzuki 2019-ben tovább öregbítheti három éves piacvezető pozícióját. A kimagasló adatok láttán azt hiszem, még jobban esik a vállalat valamennyi dolgozójának a jól megérdemelt nyári pihenő” – tette hozzá az igazgató. Krisztián Róbert szerint a siker záloga a cég üzleti stratégiájának eredményes kivitelezése. „A Vitara és az SX4 S-CROSS iskolapéldái cégünk abbéli törekvésének, hogy az ügyfelek igényeire koncentrálva izgalmas és innovatív, az emberek életét megkönnyítő autókat kínáljon elérhető áron minden fogyasztói réteg számára.”

 

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2019.

Bővebben »

2019. augusztus 02. 09:14

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub