Hybrid
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
ecstar160
A 10 legújabb tag

#25534 szemics
#25318 wjani
#25223 Berti61
#24543 colostok
#24455 dmaci
#23967 kamlaci54
#23783 Bella
#23432 Stocky
#22868 Méruska
#21791 Devilking
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 14 felhasználó olvas minket

Hirdetés
g
mysuzuki07kv
Ma 2021. július 29. Márta, Flóra napja van.
Suzuki Vitara
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Vitara - Technikai kérdések 616 db 2021. július 12. 16:34:41
 Vitara - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Vitara? 1030 db 2021. április 16. 11:35:44
 Vitara - Autóvillamosság 137 db 2021. március 01. 18:12:35
 Vitara - Fogyasztás 374 db 2020. szeptember 15. 22:35:53
 Vitara - Tuning 344 db 2020. június 10. 12:24:52
 Vitara - Autóhifi 547 db 2020. január 22. 06:45:58
Friss cikkek

0

 

Mindig felmerül a kérdés, hogy akkumulátor csere után, vagy amikor az akkumulátor  bármelyik saruja le van szedve, akár egy percig is, hogyan kell beállítani az  alapjáratot, mert ingadozik az alapjárat és mindig le akar állni a motor, amikor  visszakerül az akkumulátor saru a helyére és beindítjuk a motort és elindulnánk vele. 

 

Következőt kell csinálni:

1, Elvileg a motornak üzemmelegnek kell legyen.

2, Egy percig le kell venni a negatív akkusarut, hogy mindent elfelejtsen a motorvezérlő elektronika.

3, Vissza kell rakni az akkusarut a helyére, majd be kell ülni és bezárni az ajtót.

4, Semmi fogyasztó nem lehet bekapcsolva és még véletlenül se nyúlj a pedálokhoz az egész folyamat alatt!

5, Indítsd be a motort, de továbbra se nyomjad a pedálokat és ne kapcsolj be semmit!

6, Kettő perc eltelte után kapcsold be a tompított világítást, de a pedálokhoz továbbra se  nyúlj!

7, Egy perc eltelte után kapcsold a szellőztető ventilátort a teljes (4-es) fokozatra, a pedálokhoz ne nyúlj!

8, Egy perc eltelte után kapcsold be az ablakfűtést, de a pedálokhoz ne nyúlj!

9, Egy perc eltelte után kapcsold be a klímát (ha van), de a pedálokhoz ne nyúlj!

10, Egy perc után állítsd le a motort és kapcsolj ki mindent, amiket bekapcsoltál eddig!

 

Indítsd be a motort és a motor most már rendesen fog működni, nem fog leállni (Ez akkor igaz, ha a motornak eddig sem volt semmi baja!).

 

KaCsa - 2021

Bővebben »

2021. július 23. 18:52

2021. 07. 15.

A külgazdasági és külügyminiszter a cég új vezérigazgatójával tárgyalt az esztergomi gyártóvállalat terveiről

30 évvel ezelőtt gazdasági kockázat volt a beruházás, mára a hazai gazdaság egyik alappillére lett a Magyar Suzuki Zrt.. A jeles évforduló és az évtizedek óta tartó sikeres együttműködés alkalmából Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter; Völner Pál, államtitkár, miniszterhelyettes; Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnök-vezérigazgatója; illetve Hernádi Ádám, Esztergom város polgármestere ellátogatott az esztergomi gyártóhoz. A vendégek a vállalat, egyúttal a hazai autóipar jövőjéről beszélgettek a Magyar Suzuki két hónapja kinevezett vezérigazgatójával, Atsumi Masato-val.

 

001

 

3 évtizede kezdődött a Magyar Suzuki Zrt. és a vele egy idős hazai autógyártás sikertörténete. 50 év kihagyás után éledt újjá ugyanis a hazai személygépkocsigyártás a Suzuki Motor Corporation magyarországi befektetésének köszönhetően. A Magyar Suzuki üzleti eredményeinek kulcsa kezdettől fogva az érintettekkel való szoros együttműködés. A cég munkatársai, beszállítói, partnerei, márkakereskedői és szervízhálózata, hozzávetőlegesen 10 000 ember írja és alakítja a vállalat történetét, 2012 óta stratégiai partnerségben a mindenkori kormánnyal. A személygépkocsigyártás ma az ország GDP-jének 5-6 százalékát adja. A járműipari beszállítók további 8-9 százalékot tesznek hozzá a bruttó hazai termékhez. Az ágazat stratégiai fontosságúvá vált a magyar gazdaság számára, ebben pedig a Magyar Suzukinak is jelentős szerepe van.

 

002

 

„Megérte anyavállalatunknak a Magyar Suzuki alapításába vetett hit, ami töretlen maradt akkor is, amikor nehezebb idők jártak. 30 év alatt több mint 3,6 millió autót adtunk a világnak. Az első generációs Swift és a Vitara modelljeink közötti különbség szemlélteti leginkább azt az utat, amit vállalatunk bejárt a kezdetek óta, folyamatosan igazodva a vásárlók igényeihez, és a piaci trendekhez. Mára kizárólag hibrid modelleket készítünk Esztergomban az európai uniós piacokra” – összegezte Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. újdonsült vezérigazgatója a vállalat által megtett utat a találkozón. „Elkötelezettek vagyunk a zöldebb jövő mellett, amiben úgy gondoljuk 10 évig még a hibrid meghajtásé lesz a fő szerep a piacon. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indultunk el. Ahogyan az alapításunk óta mindig, ezen az úton is partnereinkkel és beszállítóinkkal közösen szeretnénk haladni, kölcsönösen segítve egymást.” – osztotta meg a cég jövővel kapcsolatos terveit a vezérigazgató.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter így kommentálta a találkozót – „A rendszerváltoztatást követően a Magyar Suzuki volt az egyik első jelentős külföldi vállalat, amely bizalmat szavazott az átalakuló Magyarországnak, bizalmat szavazott a magyar embereknek. Az elmúlt 30 esztendő története a Magyar Suzuki szempontjából egyértelműen sikertörténet. Ma a vállalat itt Esztergomban mintegy 2800 embernek ad munkát, a beszállítókkal együtt több mint 10 000 család megélhetését biztosítja.”

A Magyar Suzuki közismerten híres magyarországi beszállítói hálózatát is fejlesztette: csak az utóbbi néhány évben 9 oktatást tartott összesen 145 beszállítónak a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel együttműködésben.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. július 15. 09:31


Megtörtént a 2021. év Június havi kvíz sorsolása..

Hát ismét új év ismét kvíz sorsolás.

Bővebben »

2021. július 04. 15:41

2021. 06. 25.

A Magyar Suzuki Zrt. felelős vállalatként az elmúlt harminc év során mindvégig elhivatottan támogatta a helyi közösségek és szervezetek munkáját és elkötelezett amellett, hogy a biztonság a közlekedésben és a mindennapi életben egyaránt a felelős magatartáson alapul. A 2020-as évben nyújtott kiemelt támogatásért az Év Szponzora rangos díjat adományozta a Magyar Vöröskereszt a Magyar Suzuki Zrt.-nek. Az elismerést a vezérigazgató, Atsumi Masato vette át az esztergomi Szent Adalbert Központban.

 

001

 

A Magyar Vöröskereszt idén ünnepli fennállásának 140. évfordulóját, ez alkalomból a 2021.06.25-én az esztergomi Szent Adalbert Központban rendezett díjátadó ünnepségen több mint 100 díj kiosztásával köszönte meg partnerei 2020-ban nyújtott támogatását. A díjakat Dr. Göndöcs Zsigmond, a Magyar Vöröskereszt elnöke adta át. A kitüntető Év Szponzora címet és a vele járó oklevelet, illetve kristály díjat Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója vette át.

 

002

 


Tavaly a Magyar Suzuki Zrt. egy hibrid Suzuki Vitara személyautót ajánlott fel a Magyar Vöröskereszt helyi szervezete számára. Az autóhasználatért cserébe a Magyar Vöröskereszt is komoly vállalást tett: Esztergom minden középiskolájában a KRESZ vizsgához elengedhetetlen elsősegély oktatást tartanak a 11. évfolyamos diákok számára, térítésmentesen. Vezető hazai járműgyártóként a Magyar Suzuki Zrt. a biztonságot nemcsak munkája során, a közlekedésben vagy az általuk gyártott termékek esetében érzi fontosnak. Szeretné felhívni a figyelmet a felelős magatartásra, valamint gyermekeink biztonságának fontosságára az online és offline térben egyaránt.

 

003

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. június 25. 18:15

2021. 06. 24.

A Magyar Suzuki Zrt. 2021-ben számos középvezetőjének és mérnökének biztosított lehetőséget, hogy kutatás-fejlesztés és innováció témakörben szervezett oktatáson vehessenek részt. A most záruló programot ünnepélyes keretek között megtartott ceremónia kísérte, ahol a résztvevők a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnökétől, Pomázi Gyulától, és a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójától, Atsumi Masato-tól vehették át okleveleiket.

 

001

 

A képzési program felépítése
A Magyar Suzuki Zrt. 2021. május és június hónapokban 2 alkalommal 3 napos képzési program keretén belül kutatás-fejlesztés és innováció témakörben oktatást szervezett esztergomi gyárában. Az oktatást a vállalat K+F+I folyamataiban érintett középvezetők és mérnökök számára tartották. A képzés során a résztvevők megismerhették az innovációs fogalomrendszert, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által végzett K+F minősítési folyamatot, valamint a vállalati innovációs lehetőségeket és a K+F+I tevékenység megfelelő dokumentálását is.

 

002

 

Ünnepélyes oklevélátadás
A képzési program zárásaként az oktatásban résztvevők egy szűkkörű ünnepség keretében vehették át oklevelüket Pomázi Gyulától, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnökétől és Atsumi Masato-tól, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójától, aki nyitóbeszédében elmondta, hogy a Magyar Suzuki Zrt tevékenységére a kezdettől fogva jellemző az innovatív gondolkodás. „A Suzuki Motor Corporation irányítása mellett a magyar kollégák munkája nagyban hozzájárul sikereinkhez és versenyképességünkhöz. Ennek megőrzése érdekében szükséges az innovációs gondolkodásmód mélyítése. A most zárult K+F+I tematikájú képzéssel a célunk, hogy az innovációs fogalomrendszert egységesen kezeljék a szakemberek.”
Az oklevelek átadása kapcsán Pomázi Gyula elnök úr hangsúlyozta, hogy „Mindig is fontos volt számunkra a jó kapcsolatok kialakítása és fenntartása a Suzukihoz hasonló cégekkel. Ezért is gondoljuk úgy, hogy folyamatos fejlődésre, az újításokra törekvő vállalkozás nem csak saját magát erősíti, hanem a magyar gazdaságot is versenyképesebbé teszi.”

 

003

 

004

 

005

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

 

Bővebben »

2021. június 24. 16:38

2021. 06. 22.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2020-ban összesen 112 475 db jármű gördült le a gyártósorról. A teljes gyártás 87 százalékát exportra értékesítették 123 ország számára. A vállalat tavaly, a koronavírus miatti nehézségek ellenére is 11,55 százalékos részesedéssel vezette, ezzel ötödik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.656,7 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet. A pandémia 362 millió forintos többletköltséget jelentett a cégnek. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indulnak el.

 

001

 

Zöldült a teljes gyártási paletta
Összesen 112 475 autót gyártottak az esztergomi gyárban, 111 047 autót értékesítettek (79 879 db Vitara, 31 168 db SX4 S-CROSS), míg az itt gyártott modellek 87 százalékát – 96 441 db – exportra értékesítették a világ 123 országába. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében hozzávetőlegesen 30 százalékkal csökkent a termelés 2020 során az előző évhez képest. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,7 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint az idén 143 000 Suzukit szerelnek össze Esztergomban. A magas átoltottság hatására és a járvány lecsendesedésével a Magyar Suzuki termelése 2022-re visszaállhat a pandémia előtti pályára.

 

002

 

A Suzukik hibrid változatban is a magyarok kedvenc újautói lettek
Az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült, megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét: 14 783 db magyarországi regisztrált újautóval, 11,55 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 6 882 darabot regisztráltak belőle 2020-ban január 1-je és december 31-e között. A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. Nem véletlen, hogy a tavaly elkészült 3,5 milliomodik hazai gyártású Suzuki is éppen egy hófehér hibrid Vitara volt.

 

003

 

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2020 év végéig. A két közönségkedvenc hazai gyártású Suzuki a szakma elismerését is kivívta: az Év Magyar Autója verseny első díját 2020-ban az SX4 S-CROSS nyerte el, a Vitara pedig ezüstérmet szerzett. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 128 031 db – 11,55 százaléka Suzuki volt.

 

004

 

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 34 346 motort és 6 647 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 644 értékesített hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1893 hajómotort exportált 2020-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Montenegróba, Bulgáriába és Albániába.
A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hatodik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 479 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 163 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2020-ban Magyarországon.

 

006

 

A COVID alatt erősödött a Suzuki csapat
A Magyar Suzuki, munkatársainak egészségi állapota, illetve a zavartalan termelés érdekében kiemelt figyelmet fordított a biztonságos munkavégzésre és a fokozott higiéniai előírások betartására. Az óvintézkedések bevezetése, a vírus ellen használt eszközök (maszkok, gyors- és PCR tesztek), illetve a cégen belül kialakított hivatalos oltópont összesen 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak, amely mindenki számára biztosította a leállás idejére is a teljes fizetését. A munkatársak átlagosan 12 százalékos béremelést kaptak tavaly, az elmúlt négy évben pedig, az Üzemi Tanáccsal egyeztetve a fizikai dolgozók fizetése 65 százalékkal, az irodai munkatársak bére pedig 43 százalékkal emelkedett. A munkavállalók három alkalommal, júniusban és szeptemberben fél havi munkabérnek, decemberben pedig jelenlét és teljesítmény alapon egy havi munkabérnek megfelelő év végi bónuszt kaptak. 2020-ban a saját munkaerőállomány erősítése volt a cél.

Digitalizáció, robotizáció
Tavaly sikeresen folytatódott Esztergomban a 2016-ban indult, és számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) projektjeinek megvalósítása. A robotizáció továbbra is hangsúlyt kap a fejlesztések terén, a cél a gyártás minél nagyobb mértékű digitalizálása. A tavalyi beruházások az új emissziós laborra, a festőüzem robotizációjának fejlesztésére fókuszáltak. A jövőben egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, amely tovább növeli a gép és ember gördülékeny együttműködését.

 

007

 

Úton a karbonsemlegesség felé
A világpiaci trendekkel összhangban a Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta. A Magyar Suzukinál elindult a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, hogy a Magyar Suzukira szabva, az esztergomi cég üzemegységenként megtalálja és beépítse a CO2-kibocsátást csökkentő technológiákat a gyártási folyamatba és az autókba.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. június 22. 16:50

2021. 06. 16.

Kiemelt gazdasági tevékenységéért rangos megyei díjat adományozott Komárom-Esztergom Megye Közgyűlése a Magyar Suzuki Zrt.-nek. Az elismerést a vezérigazgató, Atsumi Masato vette át a tatabányai megyeházán.

 

001

 

A megyei közgyűlés 1992-ben alapította a Komárom-Esztergom Megyéért díjat, 2001-ben pedig a Komárom-Esztergom Megyéért Szakmai Díjat. Olyanok vehetik át az elismerést, akik a legtöbbet tettek a megye sikereiért. A megyei önkormányzat a térség összetartozását szimbolizáló 76 település zászlója alatt hét díjat adott át ünnepélyes keretek között a tatabányai megyeházán.

 

002

 

Komárom-Esztergom Megye Közgyűlése a Magyar Suzuki Zrt. részére a „Komárom-Esztergom Megye stratégiailag kiemelkedő fontosságú nagyvállalata 2019” címet adományozta kimagasló gazdasági tevékenysége elismeréséért. A díjat Popovics György, a megyei közgyűlés elnöke, valamint dr. Völner Pál, miniszterhelyettes adták át. A kitüntető címet és a vele járó oklevelet, illetve bronzplakettet Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója vette át.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2021.

Bővebben »

2021. június 16. 16:07

Megtörtént a 2021. év Május havi kvíz sorsolása..

Bővebben »

2021. június 05. 08:37

A minap azzal a problémával kerestek meg, hogy hiába van nyitva a csomagtér ajtaja, nem világít a belső világítás.

De volt már olyan is, hogy a távirányítóval kinyitotta az autó zárjait, majd felnyitotta a csomagtérajtót és bizonyos idő elteltével a kocsi elektromos zárjai bezárták az autót.

- Mi lehet a hiba?

Az IGNIS tulajdonosa kereste a nyitásérzékelő szenzort a csomagtérajtónál, de nem talált semmi olyat, mint az ajtóknál lévő nyomógombok, amik érzékelik, amikor nyitva van valamelyik ajtó.

Pedig van neki, csak nem látszik. Benne van a csomagtérajtó zárszerkezetének belsejében a szenzor Ez nem más, mint egy alapesetben zárt érintkező.

Van amikor a sok használat során az érintkezők nem érintkeznek, koszosak, vagy kormosak. Ez viszont gond, mert az autó nem érzékeli a nyitott csomagtérajtót és bizonyos időután visszazár az elektromos zár, valamint ezért nem világít nyitottt csomagtérajtónál a belső világítás.

Na de lássuk a konkrétumokat!

 

1

A zárat leszerelvén ezt az alkatrészt kell megkeresni a zárszerkezet belsejében (kettő vezeték csatlakozik hozzá), Egy kicsit el van dugva.

Bővebben »

2021. május 24. 17:04

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub