Világpremier! Megérkezett az SX4 S-cross
A 83. Genfi Nemzetközi Autószalonon, március 5-én mutatta be a Suzuki Motor Corporation a minden elemében új SX4-et. Az új modell alapja az S-Cross, amit a cég a 2012-es Párizsi Autószalonon állított ki.
A Suzuki formatervezői és mérnökei eredetileg a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták az új modellt, ám a vásárlók részéről a crossover autók iránt Európában és a világ más helyein is mind markánsabban megnyilvánuló igényekre reagálva hamarosan rájöttek, hogy „valami nagyobban” kell gondolkodniuk. Bár nagyobb mérete révén az új modell átlép a C szegmensbe, továbbra is az „SX4” emblémát viseli majd, ezzel is kifejezve, hogy a Suzuki (a cégre a névben az „S” utal) mind a crossover autók („X”), mind pedig az összkerékhajtású személygépkocsik („4”) piacán úttörő szerepet vállal.
A Suzuki a kisautógyártás terén megszerzett tudását és tapasztalatát, valamint a sport-szabadidő gépkocsiknál alkalmazott legkorszerűbb technológiák előnyeit ötvözve alkotta meg az új SX4-et. A modell tervezésénél a jellegzetes crossover formaterv, az adott kategóriában legnagyobb utas- és csomagtér, a jövőbe mutató összkerék-meghajtási mutatók, és a kategórián belüli egyik legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás volt a fő törekvés. Az eredmény a kialakítás, a használhatóság, a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás ideális együttese. Az új SX4 nemcsak kiváló vezetési élményt nyújt, hanem az eddiginél is szélesebb körűen használható a család számára, illetve egyéb területen.
Az új SX4 a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül, és ez év őszén kerül piacra. A Magyar Suzuki a Suzuki Motor Corporation európai gyártási központjaként a cégcsoport fontos tagja. Az új SX4 bevezetése egyben egy bővítési program kezdetét is jelenti, amelynek keretében a Magyar Suzuki új exportpiacokat céloz meg, növeli gyártási volumenét, és a Suzuki globális stratégiájának fontos gyártóbázisa lesz.
Az új SX4 fő jellemzői
• Jellegzetes „crossover” formaterv
Az új modell dizájnjában egyszerre van jelen a bátor, sportos crossover forma, a markáns vonalak, az elegáns, egyedi karakter, valamint a kiváló légellenállási tulajdonságok.
• Több hely az utasoknak és a csomagoknak
A C kategóriás méretnek köszönhetően az egész család élvezheti az új SX4 tágas utasterének és csomagterének (430 liter*) előnyeit.
* A Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint
• Új generációs ALLGRIP összkerekes technológia
Az új összkerékhajtási technológiának köszönhetően a vezető négy üzemmód közül választhatja ki a leggazdaságosabbat és a legnagyobb biztonságot nyújtót a különféle vezetési helyzetekben.
•Az egyik legkisebb szén-dioxid-kibocsátás a kategóriában
A motoron elvégzett finomításoknak, a kiváló légellenállási tulajdonságoknak, valamint a karosszériához felhasznált nagy szilárdságú acélelemeknek köszönhetően az SX4 szén-dioxid-kibocsátása a C szegmensbe tartozó crossover autók között az egyik legkisebb.
• A világ első üvegből készült kétrészes napfénytetője
A kétrészes, üvegből készült panoráma-napfénytető az egyik legnagyobb nyílást kínálja ebben a kategóriában.
Formaterv
• A fő szempontok: érzelem, minőség, aerodinamika
• Kifinomult városi autó, harcedzett terepjáró
• Új kiképzéshez új színek
Az új SX4 formatervének készítésekor három fő megfontolás vezette a tervezőket: érzelem, minőség és csekély légellenállás. A gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást lehetővé tevő aerodinamikai tulajdonságok, a markáns crossover formák, a lendületes vonalvezetés és a számtalan kifinomult formaelem együttese egyedi megjelenést biztosít az új SX4-nek. A határozott körvonalak, a sárvédőívek, a lökhárítók díszítései és az integrált tetősínek még jobban kiemelik az SX4 crossover jellegét.
Külső dizájn
• Érzelem
A szemlélőt érzelmileg megragadó külső jegyek közé tartoznak az első lökhárítótól a kombinált hátsó lámpákig futó módosított vonalak, valamint az erőt és szilárdságot sugalló, lekerekített motorháztető.
• Minőség
A minőség érzetét keltik többek között az SX4 orrának krómelemei, a nappali LED-lámpasor, az oldalvonalak markáns peremei, valamint a kétrészes kombinált hátsó lámpák.
• Aerodinamika
A formatervben mindenhol érvényesül a csekély légellenállás szempontja. A tető lejt a karosszéria hátsó része felé, a körvonalak oldalt mindenütt lágyak, módosított légterelő vonal fut a jármű orrától a hátsó részéig, és a kerekek, csakúgy, mint a külső tükrök, csekély légellenállásúak.
Belső formaterv
• Érzelem
A szemlélőt olyan elemek ragadják meg érzelmileg, mint a széles, dinamikus műszerfal.
• Minőség
A műszerfal dinamikus körvonalai átfutnak az ajtókra, a puha párnázat kellemes tapintású. Az ülések alakja és varrásmintái kifinomultságot sugallnak, a fekete belső felületek és az ezüst díszek kontrasztja pedig sportossá teszi az enteriőrt.
Külső fényezés
Az új SX4 tíz színben készül majd, amelyek közül a két újdonság a modell városiasságát hangsúlyozza:
• Kristálylime metál (ZUS)
Ez a szín a vidék érintését hozza el a városba. A természet eleven zöldjének hosszan tartó érzetét kelti mindenkiben, aki rápillant.
• Ametisztszürke gyöngyház metál (ZUR)
A mélyen fénylő szürke árnyalaton belül egy leheletnyi ametiszt: szikra a sötétben.
Teljesítmény
• Az új SX4 egyszerre crossover terepjáró és remek országúti-városi autó
• A hajtáslánc úgy garantál kitűnő teljesítményt, hogy eközben a környezetre a lehető legkisebb terhet rója
• A sebességváltó tovább fokozza a vezetési élményt
• Az új SX4 szén-dioxid-kibocsátása rendkívül csekélynek számít a C szegmens crossoverei között
Az új SX4 teljesítménye annak köszönhető, hogy több tulajdonság kivételes módon egyesül benne: az összkerékhajtású sport-szabadidőautó jellemzői, a Swifttől örökölt kiváló kezelhetőség, a nagy tengelytávnak köszönhető kellemes, stabil egyenesfutás, a kis szén-dioxid-kibocsátás és a csekély fogyasztás – mindez megfelel a környezetkímélő működés globális követelményeinek.
Motorok és sebességváltók
Az új SX4 erőátviteli rendszerei úgy biztosítják a C szegmensben elvárt teljesítményt, hogy eközben a környezetvédelmi követelményeknek is maximálisan eleget tesznek.
Motorok
Az új SX4 1,6 literes benzinüzemű, valamint 1,6 literes dízelmotorral lesz választható.
• 1,6 literes benzinmotor
Az 1,6 literes benzinmotor a jelenlegi M16A motoron alapul. A tervezők csökkentették a motor és a kapcsolódó részek belső súrlódását és tömegét, ennek köszönhetően úgy sikerült gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást elérni, hogy megőrizték az M16A komoly erejét és nyomatékát.
• 1,6 literes dízelmotor
Az 1,6-os dízelmotor kis súlyának és belső súrlódásának köszönhetően rendkívül takarékosan fogyaszt. A változó geometriájú turbófeltöltő már kis fordulatszámnál komoly nyomatékot biztosít, az ily módon mindig ideális nyomaték kényelmessé teszi a vezetést. Az új tervezésű hangszigetelő motorborítás nagy hatásfokkal tompítja a dízelmotorokra egyébként jellemző erős rezgést és a motorhangot, s még kellemesebbé teszi az utazást.
Sebességváltók
Az új SX4-hez tervezett sebességváltó rendszereknek köszönhetően tovább javult a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás hatékonysága. A könnyű, sportos váltás igazi élvezetté teszi a vezetést.
• Manuális váltó
Az 1,6 literes benzinmotorhoz ötsebességes váltó társul. Optimalizált áttételezés biztosítja a nagy teljesítményt és a gazdaságos üzemanyag-felhasználást. A korábbinál merevebb sebességváltóház tompítja a zajt és a rezgést, ezzel még kellemesebbé teszi a vezetést. Az 1,6 literes dízelmotorhoz hatsebességes manuális váltó került az SX4-be. Az optimalizált áttételezésnek köszönhetően a motor üzemanyag-felhasználása még gazdaságosabb.
• Automata váltó
A fokozatmentes sebességváltóhoz (CVT) egy segédáttétel is társul, amelynek köszönhetően az áttételezés igen széles tartományok között működik. Ezáltal az SX4 minden körülmények között ideálisan gyorsul, emelkedőn is kitűnően teljesít, és mindeközben fogyasztása is a lehető legkisebb marad. Az egyenes kulisszának köszönhetően a kapcsolókar könnyen jár. Mindezeken felül a hétsebességes manuális üzemmódban a vezető a sebességváltó fülekkel a kormány elengedése nélkül válthat sebességet.
Környezetvédelem
Az új fejlesztésű SX4 szén-dioxid-kibocsátása rendkívül csekélynek számít a C szegmensbe tartozó crossover kocsik között. Az automata motorindító és -leállító rendszer (EASS) tovább növeli az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, mérsékli a károsanyag-kibocsátást, emellett a zaj és a rezgés csökkentésével még kellemesebbé teszi a vezetést.
Szén-dioxid-kibocsátás
Az új SX4 benzinmotoros változatainál a szén-dioxid-kibocsátási célszámok a következők: kétkerék-meghajtás (2WD) és manuális sebességváltás esetén 125 g/km*; 2WD CVT-nél 125 g/km; összkerékhajtás (4WD) és manuális sebességváltás esetén 136 g/km*; 4WD CVT-nél pedig 136 g/km. A dízelmodelleknél 2WD és kézi sebességváltás esetén 110 g/km*, 4WD és kézi sebességváltásnál pedig 115 g/km*. Az értékek a kategória legalacsonyabbjai közé tartoznak.
* EASS-rendszerrel
Megjegyzés: Műszaki homologizáció előtti CO2-kibocsátási adatok
Legnagyobb teljesítmény és nyomaték
|
M16A benzinmotor |
D16AA dízelmotor |
Legnagyobb teljesítmény |
88 kW 6000 fordulaton |
88 kW 4000 fordulaton |
Legnagyobb nyomaték |
156 Nm 4400 fordulaton |
320 Nm 1750 fordulaton |
Új ALLGRIP 4WD-technológia
Az ALLGRIP a Suzuki új generációs összkerekes technológiája, a cég korábbi, ismert és elismert 4WD-technológiáinak továbbfejlesztett változata. Az ALLGRIP tervezésénél a cél az volt, hogy a legkülönbözőbb vezetési körülmények és útviszonyok esetén is élvezetes és nyugodt autózást biztosítson, mindezt úgy, hogy közben az üzemanyag-felhasználás és az összkerékhajtású járművek által a környezetre rótt terhek is csökkenjenek. Az SX4 négy üzemmódú összkerekes rendszerében a Suzuki már az ALLGRIP technológiát alkalmazza.
Négy üzemmódban működő összkerekes rendszer
Ennél a 4WD-rendszernél a vezető négy üzemmód – auto, sport, snow (hó), lock (elakadás) – közül választhatja ki az út- és vezetési viszonyoknak legmegfelelőbbet a középkonzolon található egyszerű tárcsa lenyomásával és elfordításával.
• AUTO
Az AUTO üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált összkerékhajtásra, ha kerékkipörgést észlel.
• SPORT
A SPORT üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja az összkerékhajtás előnyeit. Az kis és közepes motorfordulat-tartományban a rendszer az optimális motorválasz és kanyarteljesítmény igényeihez hangolja a gyorsítást, illetve a nyomatékot.
• SNOW (hó)
A SNOW üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A rendszer alaphelyzetben összkerékhajtással működik, s a meghajtást a kormányzásnak és a gázadásnak megfelelően optimalizálja, növelve a tapadást és a stabilitást a kis tapadású felületeken.
• LOCK (elakadás)
A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.
Felfüggesztés, fékek
A Suzuki modellek – például a Swift – az európai utakhoz finomhangolt alváztechnológiákkal készülnek. Az SX4 esetében a Suzuki még tovább fejlesztette ezeket a megoldásokat, hogy a vezető számára még élvezetesebb és nyugodtabb vezetést biztosítson.
Felfüggesztés
Az első kerekeknél MacPherson rugós tagos felfüggesztést alkalmaznak. A keret könnyebb és merevebb lett, amitől a jármű még stabilabbá vált. A stabilitás és a vezetési kényelem ideális együttesét európai tesztek hosszú sorának eredményei alapján alakították ki a tervezők. Az első rugós tagok és az alsó karok rögzítésének megnövelt szilárdsága még tovább javítja az irányíthatóságot, emellett lefojtja a zajt és a rezgést.
Fékek
Elöl léghűtéses tárcsafékek, hátul pedig merev tárcsafékek biztosítanak jelentős fékerőt. Az új anyagból készült fékdugattyúk csökkentik a jármű tömegét, és alkalmazásukkal jobban „átélhető” a fékezés.
Biztonság
• Könnyű, ütközéselnyelő karosszéria és más, az ötcsillagos Euro NCAP-minősítéshez kialakított* biztonsági megoldások
Rendkívüli stabilitásával, valamint teljes körű aktív és passzív biztonsági megoldásaival az új SX4 a vezető és az utasok számára is nyugodt, kellemes utazást biztosít a mindennapokban. Emellett az autó számos gyalogosvédelmi biztonsági szabványmegoldást is felvonultat.
* A Suzuki saját mérései szerint
Könnyű, ütközéselnyelő TECT-karosszéria
A karosszériánál a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) megoldását alkalmazzák. A TECT kifejlesztésénél két fő cél vezette a tervezőket: a járműben ülők védelme ütközéselnyelő elemek alkalmazásával, valamint a gépkocsi tömegének csökkentése. A fő elemeknél széles körben alkalmaznak nagy szilárdságú acélt, ettől a karosszéria könnyű, ugyanakkor ütközéskor hatékony védelmet nyújt.
Biztonsági felszerelés
Az SX4 számos olyan aktív biztonsági eszközt vonultat fel, mint a sebességhatároló, amely megakadályozza, hogy a jármű átlépje a vezető által beállított határértéket, a stabilitást növelő menetstabilizáló (ESP®*), valamint az abroncsnyomás-figyelő (TPMS), amely segít a kerekeket megfelelő nyomáson tartani. A passzív felszereltségbe tartozik többek között a frontális, oldalsó és hátsó ütközések esetén védelmet biztosító hét légzsák, az előfeszített biztonsági övek és az erőhatárolók, valamint egy a fékpedál hátramozgását szabályozó megoldás. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.
* Megjegyzés: az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye
Kényelem
• Hosszú utazásokhoz tervezett, kényelmes utastér
• A kategóriában az egyik legnagyobb (430 literes) csomagtér
• Panoráma-napfénytető a kategóriában az egyik legnagyobb nyílással, valamint világújdonságnak számító*, üvegből készül dupla csúszópanellel
Tágas utastér és nagy csomagtér biztosítja a család kényelmét a napi használatban ugyanúgy, mint a hétvégi kirándulások alkalmával.
Utas- és csomagtér
A 4300 mm-es teljes hossznak és a 2600 mm-es tengelytávnak köszönhetően az utastér tágas. Az első és a hátsó üléseken ülők között 814 mm a távolság. Az első ülések támláját úgy alakították ki, hogy a hátul utazók térde is kényelmesen elférjen. Az SX4 hosszú utazásra is kényelmes, a csomagtér (430 liter) pedig még álló helyzetű hátsó üléstámlákkal is a legnagyobb ebben a gépjármű-kategóriában. A hátsó ülést és a rakodófelületet a csomagok jellegének megfelelően többféle elrendezésben lehet használni, így az SX4 ebből a szempontból is ideális családi autó.
Panoráma-napfénytető
A panoráma-napfénytető a világon elsőként* két (egymás mögött elhelyezkedő) üveg csúszópanelből áll. A nyílás az első és a hátsó ülések fölé is kiterjed, így még kellemesebb az utazás. A csukott helyzetben 1000 mm hosszú, nyitott helyzetben pedig 560 mm-es nyílást kínáló tetőn át (ami a kategóriában az egyik legnagyobb) éltető fény árad az utastérbe.
* A Suzuki saját kutatása alapján – 2013. február
Fő méretek
|
Új SX4 |
Jelenlegi SX4 |
Teljes hossz |
4300 mm |
4135 mm |
Teljes szélesség |
1765 mm |
1755 mm |
Teljes magasság |
1575 mm (16 colos gumikkal) |
1565 mm |
Tengelytáv |
2600 mm |
2,500mm |
Nyomtáv |
Első: 1535 mm |
Első: 1500 mm |
|
Hátsó: 1505 mm |
Hátsó: 1495 mm |
Csomagtartó mérete (VDA szerint) |
430 l |
270 l |
Abroncsméret |
205/60R16 |
205/60R16 |
Az új SX4-ről szóló videót az alábbi címeken lehet megtekinteni:
Letölthető nagyméretű képek innen tölthetőek: Új SX4 képek
Forrás: Suzuki Zrt.
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |