Megkezdődött az új SX4 S-CROSS sorozatgyártása
A Suzuki legújabb autóját, az új SX4 S-CROSS modellt Orbán Viktor miniszterelnök kormányozta le a gyártósorról a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki társaságában. Huszonkét esztendő hagyománya folytatódott, amikor az illusztris vezetők megnyomták a kulcs nélkül indítható új „crossover” modell gyújtásgombját, a gyár megalapítása óta ugyanis mindig a hivatalban lévő miniszterelnök vezetheti le az új autó első példányát a gyártósorról. A tradícióhoz hűen ezúttal is Orbán Viktor miniszterelnök volt az, aki leleplezte az új SX4 S-CROSS modellt, hasonlóan a Wagon R 2000-es és a harmadik generációs Swift 2010-es bemutatásához.
Saját képeink a galériában láthatóak !
Az alapítása óta eltelt több mint két évtized során a Magyar Suzuki 50 ezer darabos gyártókapacitású egységből olyan fontos termelőüzemmé vált, amely jelentős mértékben járul hozzá a magyar nemzetgazdaság teljesítményéhez. A Magyar Suzuki Zrt. és a magyar kormány együttműködése, amelyet a felek 2012-ben stratégiai megállapodással fűztek még szorosabbra, már eddig is számos gépjárműmodell születését tette lehetővé.
Az új modellből az első esztendőben 100 ezer darab gyártása a terv. Az exportpiacokon mutatkozó növekvő érdeklődés felpörgette a termelést, és száz új álláshely létesítéséhez járult hozzá a vállalatnál.
Az új SX4 S-CROSS nemcsak Európa piacain lesz kapható, hanem olyan távoli helyeken is, mint Óceánia, Ázsia, a Közel-Kelet és Latin-Amerika országai. Ennélfogva a modell jelentős szerepet biztosít a Magyar Suzuki Zrt. számára a cégcsoport globális stratégiai térképén.
Az SX4 S-Cross mostantól kiskereskedelmi forgalomban is megvásárolható.
Az új SX4 S-CROSS fő jellemzői
Jellegzetes „crossover” formaterv
Az új modell dizájnjában egyszerre van jelen a bátor, sportos crossover forma, a markáns vonalak, az elegáns, egyedi karakter, valamint a kiváló légellenállási tulajdonságok.
Több hely az utasoknak és a csomagoknak
A C kategóriás méretnek köszönhetően az egész család élvezheti az új SX4 S-CROSS tágas utasterének és csomagterének (430 liter*) előnyeit.
* A Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint
Új generációs ALLGRIP összkerekes technológia
Az új összkerékhajtási technológiának köszönhetően a vezető négy üzemmód közül választhatja ki a leggazdaságosabbat és a legnagyobb biztonságot nyújtót a különféle vezetési helyzetekben.
Az egyik legkisebb szén-dioxid-kibocsátás a kategóriában
A motoron elvégzett finomításoknak, a kiváló légellenállási tulajdonságoknak, valamint a karosszériához felhasznált nagy szilárdságú acélelemeknek köszönhetően az SX4 S-Cross szén-dioxid-kibocsátása a C szegmensbe tartozó crossover autók között az egyik legkisebb.
Kiváló biztonsági jellemzők
A nagy szakítószilárdságú acél kiterjedt használatának köszönhetően a karosszéria rendkívül törésbiztos, súlya ugyanakkor csekély maradt. A különféle aktív és passzív biztonsági felszerelések biztosítják az utazás nyugalmát a vezető és utasai számára a mindennapokban.
A világ első üvegből készült kétrészes napfénytetője
A kétrészes, üvegből készült panoráma-napfénytető az egyik legnagyobb nyílást kínálja ebben a kategóriában.
Formaterv
• A fő szempontok: érzelem, minőség, aerodinamika
• Kifinomult városi autó, harcedzett terepjáró
• Új kiképzéshez új színek
Az új SX4 S-CROSS formatervének készítésekor három fő megfontolás vezette a tervezőket: érzelem, minőség és csekély légellenállás. A gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást lehetővé tevő aerodinamikai tulajdonságok, a markáns crossover formák, a lendületes vonalvezetés és a számtalan kifinomult formaelem együttese egyedi megjelenést biztosít az új SX4 S-CROSS-nak. A határozott körvonalak, a sárvédőívek, a lökhárítók díszítései és az integrált tetősínek még jobban kiemelik az SX4 S-CROSS crossover jellegét.
Külső dizájn
• Érzelem
A szemlélőt érzelmileg megragadó külső jegyek közé tartoznak az első lökhárítótól a kombinált hátsó lámpákig futó módosított vonalak, valamint az erőt és szilárdságot sugalló, lekerekített motorháztető.
• Minőség
A minőség érzetét keltik többek között az SX4 S-CROSS orrának krómelemei, a nappali LED-lámpasor, az oldalvonalak markáns peremei, valamint a kétrészes kombinált hátsó lámpák.
• Aerodinamika
A formatervben mindenhol érvényesül a csekély légellenállás szempontja. A tető lejt a karosszéria hátsó része felé, a körvonalak oldalt mindenütt lágyak, módosított légterelő vonal fut a jármű orrától a hátsó részéig, és a kerekek, csakúgy, mint a külső tükrök, csekély légellenállásúak.
Dinamikus, tetszetős belső formaterv
A műszerfal puha, párnázott, PVC- és uretánrétegeket tartalmazó felületei formájukkal a lendületes haladást sugallják. A műszerfal széles, energikus kontúrjai kifutnak az ajtókra. Bizonyos elemek, így a középső rész, a középkonzol, az ajtóborítás minőségi ezüst díszítése kontrasztos sportosságával üt el az utastérben uralkodó fekete színtől.
Külső fényezés
Az új SX4 S-CROSS tíz színben készül majd, amelyek közül a két újdonság a modell városias karakterét hangsúlyozza:
• Zöldcitrom metál (ÚJ!)
Ez a szín a vidék érintését hozza el a városba. A természet eleven zöldjének hosszan tartó érzetét kelti mindenkiben, aki rápillant.
• Ametisztszürke gyöngymetál (ÚJ!)
A mélyen fénylő szürke árnyalaton belül egy leheletnyi ametiszt: szikra a sötétben.
• Ragyogó fehér
• Hűvös gyöngyházfehér
• Selymes ezüstmetál
• Galaktikus szürkemetál
• Kozmikus fekete gyöngymetál
• Élénkpiros
• Medvebarna gyöngymetál
• Kék gyöngymetál
Teljesítmény
• Az új SX4 S-CROSS egyszerre crossover terepjáró és remek országúti-városi autó
• A hajtáslánc úgy garantál kitűnő teljesítményt, hogy eközben a környezetre a lehető legkisebb terhet rója
• A sebességváltó tovább fokozza a vezetési élményt
• Az új SX4 S-CROSS szén-dioxid-kibocsátása rendkívül csekélynek számít a C szegmens crossoverei között
Az új SX4 S-CROSS teljesítménye annak köszönhető, hogy több tulajdonság kivételes módon egyesül benne: az összkerékhajtású sport-szabadidőautó jellemzői, a Swifttől örökölt kiváló kezelhetőség, a nagy tengelytávnak köszönhető kellemes, stabil egyenesfutás, a kis szén-dioxid-kibocsátás és a csekély fogyasztás – mindez megfelel a környezetkímélő működés globális követelményeinek.
Motorok
Az új SX4 S-CROSS 1,6 literes benzinüzemű, valamint 1,6 literes dízelmotorral lesz választható.
1,6 literes benzinmotor
Az 1,6 literes benzinmotort úgy tervezték újra, hogy optimális nyomatékot adjon le a teljes fordulatszám-tartományban. A kisebb súlyú motor és kapcsolódó alkatrészek kiváló teljesítményt és nyomatékot tesznek lehetővé, ráadásául az autó fogyasztását is csökkentik. A gazdaságos üzemanyag-felhasználást lehetővé tévő fő elemek az alábbiak:
Motor
A súrlódás és a tömeg csökkentése: kevésbé feszülő dugattyúgyűrűk, könnyebb dugattyúk és hajtókarok, keskenyebb forgattyús tengely, vékonyabb csapágyak, kétfokozatú, biztosítószelepes olajpumpa, csökkentett terhelésű szeleprugók. Ezenkívül csökkentett alapjárati fordulatszám, módosított üzemanyag-elzárási sebesség.
Kapcsolódó részek
Könnyebb kipufogócsonk, jobb hatásfokú üzemanyagpumpa, könnyebb kipufogócső, módosított motorfelfüggesztés, könnyebb hűtő és ventilátor.
Fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás
Meghajtás |
Váltó |
EASS* |
Fogyasztás, kombinált (liter/100 km) |
CO2-kibocsátás, kombinált (g/km) |
kétkerék-hajtás |
5 fokozatú kézi |
van |
5,4 |
124 |
nincs |
5,5 |
127 |
||
fokozatmentes |
nincs |
5,5 |
125 |
|
négykerék-hajtás |
5 fokozatú kézi |
van |
5,7 |
130 |
nincs |
5,9 |
135 |
||
fokozatmentes |
nincs |
5,7 |
130 |
*Automatikus motorleállítás és motorindítás
Fő műszaki adatok
Hengerek száma |
4 |
Hengerűrtartalom (cm3) |
1586 |
Hengerfurat (mm) |
78 |
Lökethossz (mm) |
83 |
Vezérműtengely kialakítása |
kettős felső vezérműtengely |
Változó szelepvezérlés |
szívóoldali |
Szelepek száma hengerenként |
4 |
Vezérműhajtás |
zajtalan lánc |
Sűrítési arány |
11,0 |
Max. teljesítmény (kW @ fordulat/perc) |
88@6000 |
Max. nyomaték (Nm @ fordulat/perc) |
156@4400 |
Teljesítmény
Meghajtás |
Váltó |
Max. sebesség (km/óra) |
Gyorsulás |
kétkerék-hajtás |
5 fokozatú kézi |
180 |
11,0 |
fokozatmentes |
170 |
12,4 |
|
négykerék-hajtás |
5 fokozatú kézi |
175 |
12,0 |
fokozatmentes |
165 |
13,5 |
1,6 literes dízelmotor
Az új 1,6 literes dízelmotor változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) rendelkezik. A VGT optimális feltöltést biztosít azzal, hogy a kipufogógáz áramlását a motor fordulatszámával összhangban szabályozza. Ezáltal nő a nyomaték, csökken a fogyasztás és kevesebb szilárd szennyezőanyag kerül a levegőbe. A dízelmotorhoz hangszigetelő motorborítás tartozik, továbbá hangszigetelt szélvédő, ami tompítja a dízelmotorokra egyébként jellemző erős rezgést és a motorhangot.
Az üzemanyag-takarékosság szempontjából a következő jellemzők a legfontosabbak:
A súrlódás csökkentése: kevésbé feszülő dugattyúgyűrűk, csökkentett terhelésű szeleprugók, kisebb viszkozitású motorolaj
Egyéb: változó geometriájú turbófeltöltő, változó kapacitású olajpumpa, módosított kipufogócsonk, módosított üzemanyag-befecskendezés, kisebb teljesítményfelvételű üzemanyagpumpa
Fogyasztás és károsanyag-kibocsátás
Meghajtás |
Váltó |
EASS* |
Fogyasztás, kombinált (liter/100 km) |
CO2-kibocsátás, kombinált (g/km) |
Szilárd kibocsátás (mg/km) |
kétkerék-hajtás |
6 fokozatú kézi |
van |
4,2 |
110 |
0,19 |
nincs |
4,4 |
115 |
0,17 |
||
négykerék-hajtás |
6 fokozatú kézi |
van |
4,4 |
114 |
0,25 |
nincs |
4,6 |
120 |
0,27 |
*Automatikus motorleállítás és motorindítás
Fő műszaki adatok
Hengerek száma |
4 |
Hengerűrtartalom (cm3) |
1598 |
Hengerfurat (mm) |
79,5 |
Lökethossz (mm) |
80,5 |