Időtöltés a Vasúttörténeti Parkban
A Vasúttörténeti Park Budapesten a XIV. ker. Tatai u 95 alatt található.
Egy kedves cartársnő és cartárs párjával bizonyos Veroniq és Tarnóval ide beszéltünk meg egy mini találkozót. Az itt lévő időjárás, napsütésben nyilvánult meg. De más előjelek, nem tűntek királyinak, 1 - parkolási lehetőség egy gramm se, max a hold másik oldalán, hát mi azon is túl tudtunk csak megállni. 2 - a vonuló tömeg látványa, viszont ezen a téren csalódás ért, mert a parkban viszont normális 2,5 m2 – en csak egy fő szívta a levegőt. Figyelem, a fő séta útvonalat vasúti sínek keresztezik amit jelzőlámpákkal is védenek, járnak rajta vonat szerelvények ( igaz kicsik ). Az első részen van egy fordító, nem angolból magyarra, hanem mozdony. Itt sorba rakva állnak a múlt század elején és a közepén készült és használt mozdonykák.
Fel lehet rájuk kapaszkodni, be lehet menni a sofőr akarom mondani a vezető helyre.
Amikor is a tízen sok valamennyi 375, 424, 510 meg volt, a fehér póló már inkább hajazott a csepeli vasöntödei martinászkötény színéhez, akkor érkeztünk el a Csajkához. Ez nem a honvédségi etető edény, hanem egy ”baba” vaskerekes, kormány nélküli, kötött pályás személy szállításra alkalmas jármű. Mind hármunk szíve hevesen kezdett kalimpálni, hogy ezt nem lehet kihagyni….Nem is hagytuk ki.
Hát nem egy TVG, de menni ment, zőtykőlödőtt, ( 6 személyes, merci motoros , két sebességes, diesel ). Utána láttunk kézi hajtányost, Mz motoros direkt légszűrős sínes ugri – bugrikat, lóvontatású emeletes valamit.
Vannak slick mintás, nem könnyű felnis kerekek is.
Itt is van egy mozdony fordító, ami már a javító műhelyekhez – től forgatja a vasakat.
A javító műhely fele kiállító csarnokként is funkciónál, most modell vasút kiállítást is tartottak benne. Érdekes, igényes, látványos, szép, sok munkaórát igénylő alkotásokat láttunk. Majdnem mindegyiket üzemeltették is
Nekem leginkább a Legoból összerakott tetszett.
Egyszer nagyobb beszédbe elegyedtünk ( vagyis csak ő ) egy modellezővel aki nyomta a szót, biztos valami érdeklődést látott szemünkben, pl tudom, hogy mennyibe kerül egy fém nyitott teherszállítóra rakható Zetor traktor ami egy kicsit hosszú. ( nem árulom el, menjetek és nektek is elmondja talán ), de viszont volt értelmes beszélgetés is valami vsaútas hapival a gőzmozdony füst és gőz kapcsolatáról. Feltennék itt egy kérdést, mitől világít a mozdonyokon a lámpa elől – hátul? ( nem karbidgázos, nincs akkumulátor, a szent János bogarat is elfelejthetitek ). Összefoglalva: egy kellemes 4,5 órácskát elsétálgatva, szemlélődve, ismereteket gyűjtve telt el. Ja majdnem elfelejtettem, tűz forró babgulyást is ettünk a gulyáságyústól ( a műa, tányér megolvadt )
Gyermekeknek ( fiúknak) kötelező látni. Oszt majd ilyen sityakot fognak viselni.
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre |