A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban
A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban
A Suzuki Motor Corporation bejelentette a 2017-es pénzügyi év (2017. április–2018. március) jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban a helyi szabályozásnak1 megfelelően.
A jogszabályi kötelezettséggel összhangban a Suzuki Motor Corporation felelőssége a gépjármű-karosszériák feldolgozása ún. shredderezési eljárással – egyfajta speciális zúzás, őrlés, szétválogatás, karosszériaelemek legelterjedtebb újrahasznosítási technológiája2 – a légzsákok (aktív biztonsági berendezésként a környezetre káros vegyületeket, továbbá fémes és nem fémes anyagokat tartalmaznak) és a légkondicionáló hűtőközeget alkotó gázok (fluorozott szénhidrogének) megfelelő kezelése és újrafeldolgozása, az ügyfelek által ebből a célból fizetett díjak ellenében. Ezen anyagok újrafeldolgozása megfelelő módon, zökkenőmentesen és hatékonyan történik: a légzsákok és fluorozott szénhidrogének kezelését a Japan Auto Recycling Partnership, az ASR3 kezelését pedig az Automobile Shredder Residue Recycling Promotion Team végzi, amelynek tagjai az Isuzu Motors, Japan Automobile Recycling Promotion Center, Jaguar Land Rover Japan, Suzuki Motor Corporation, Nissan Motor Corporation, Volvo Car Japan, Mazda Motor Corporation, Mitsubishi Motors Corporation, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, Mercedes-Benz Japan, FCA Japan, SUBARU Corporation és UD Trucks Corporation.
Az anyagok újrahasznosításának teljes költsége az elmúlt évben 3161,79 millió jen volt. Az újrafeldolgozási díjakból és a jármű-újrafeldolgozási alap bevételeiből összesen 3713,71 millió jen gyűlt össze, ami így nettó 551,92 millió jen többletet eredményezett.
A Suzuki a környezet és az élővilág iránti felelősségvállalásának jegyében, valamint a jármű-újrafeldolgozás előmozdítása érdekében a fenti nettó többletből összesen 460,0 millió jennel járul hozzá a Japan Foundation for Advanced Auto Recycling (a fejlett autó-újrafeldolgozásért létrehozott japán alapítvány) működéséhez és a fejlett autó-újrafeldolgozási üzletág fejlesztéséhez.
Az újrahasznosítási költségek mellett a vállalat 97,62 millió jent fordít a Japan Automobile Recycling Promotion Center (Japán Autó-újrafeldolgozást Elősegítő Központ) működési, valamint a shredderezési könnyűfrakció (ASR) újrahasznosítási költségeire. Közép- és hosszú távon a Suzuki megtesz minden szükséges erőfeszítést a teljes újrahasznosítási költség stabilizálásáért.
Az anyagok gyűjtésével és újrafeldolgozásával kapcsolatos eredmények a következők:
- ASR
– 55 421,6 tonna ASR-t gyűjtöttek be 423 356 hulladékká vált járműből.
– Az újrafeldolgozási arány 98,1% volt, ami meghaladta a 2008–2015-ös pénzügyi évekre előírt, jogszabályilag meghatározott 70%-os célértéket.
- Légzsákok
– 1 203 300 db légzsákot gyűjtöttek be 289 377 hulladékká vált járműből.
– Az újrafeldolgozási arány 93,8% volt, ami meghaladta a jogszabályilag meghatározott 85%-os célértéket.
- Fluorozott szénhidrogének
– 90 562,1 kg fluorozott szénhidrogént gyűjtöttek be 394 146 hulladékká vált járműből.
További információk:
Ruska Viktória
kommunikációs vezető
Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: 20 498 1840
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2018.
1, A hulladékká vált járművek újrafeldolgozására vonatkozó jogszabály.
2, Shredderezés: A gépjármű-karosszériák feldolgozásának egyik legelterjedtebb módja. A shredder egy nagy teljesítményű malom, amelyben közel egységes nagyságúra őrlik a karosszériadarabokat, majd különböző eljárásokkal szétválasztják az egyes anyagfajtákat, és továbbküldik hasznosításra az azzal foglalkozó cégeknek.
3, ASR: Shredderezési könnyűfrakció (Automotive Shredder Residue), amely a shredderezési folyamat egyik eredménye.