Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Suzuki Swift fóliázás
Nos, folytatnám autóm szépítéséről készült beszámolómat egy kis fólia-kedvcsinálóval.
Mivel az előd Ignis is szépen fóliázva volt, annak minden előnyével (hővédelem,
betörés/belátás gátlás, esztétika), teljesen evidensnek tűnt már az átvétel
előtt, hogy ez a gép se fogja "megúszni". (A szín kiválatsztásánál is szempont
volt, hogy "jól fóliázható" legyen.) Nem is úszta meg! Mivel magáról a müveletről
csak röviden lehet beszélni, inkább vizuális típusú embereknek való, így hát
nem is húzom az időt, vágjunk bele, hogy elfogyjon a szó, és jöhessenek a
képek. Az okosok szerint úgyis tömören leíarni valamit jól, na az a nehéz
feladat...
Mivel az előd Ignis is szépen fóliázva volt, annak minden előnyével (hővédelem,
betörés/belátás gátlás, esztétika), teljesen evidensnek tűnt már az átvétel
előtt, hogy ez a gép se fogja "megúszni". (A szín kiválatsztásánál is szempont
volt, hogy "jól fóliázható" legyen.) Nem is úszta meg! Mivel magáról a müveletről
csak röviden lehet beszélni, inkább vizuális típusú embereknek való, így hát
nem is húzom az időt, vágjunk bele, hogy elfogyjon a szó, és jöhessenek a
képek. Az okosok szerint úgyis tömören leíarni valamit jól, na az a nehéz
feladat...
A fóliázásról a műfajjal most ismerkedőknek tudniuk kell: jelen magyarországi
szabályzás igencsak hézagos, ugyanakkor vannak vitatható, ámde egyértelmű
rendelkezései. Tehát mielőtt belevágunk, mindenképp nézzük át az ide vágó
rendelkezéseket, és ne szégyeljünk kérdezni, mert utólag, amikor a rendőr
vakartatja a fóliát, vagy a vizsgára másodszor is mehetünk, már nem olyan
mulatságos a dolog, noha erre a valós példa igen ritka. Nem megyek most bele
a fényáteresztő %-ok sorolgatásába a különböző ablakokra vonatkoztatva, de
azt azért csendesen megjegyzem, ha már beléptünk az EU-ba, az ott elfogadott
szabályzás átvétele igencsak jót tenne eme joghézagos területnek, és sitty-sutty
megoldódna a probléma. Jó lene a kivitelező cégek szempontjából, mert végre
nem kéne szembenézni azzal, hogy egyik gyártó se készít mindenhova alkalmas
fóliát, jó lenne a hatóságoknak, mert végre átlátható volna a helyzet, rólunk,
amúgy törvénytisztelő polgárokról nem is beszélve, akik így minden lekiismeret-furdalás
nélkül szépíthetnénk a gépeket. Tovább megyek, gyanítom, egyesek azért fóliáznak
sötetebbre a megengedettnél, mert úgyis mind1, nincs normális szabályzás,
márpedig ha volna, azt egyszerűbb volna betartani...
Mivel a fenti száraz rizsát már ásítva olvassátok, íme hát a képek:
A fóliázás Székesfehérváron történt, ahol Misi barátunk igen alapos, gyors, és tiszta munkát végzett. A kárpitokat nem bombázta le (a típus kialakítása olyan, hogy pici bontás sem szükséges), hanem pikk-pakk már sötétedett is az üveg. Többféle fóliával is dolgoznak, a drágábbtól az olcsóbbig, az ami az én autómra került a saját autóján is megtalálható, legjobb ár/érték arányú (egy suzuki tulaj tudja, hogy ez mit jelent) fólia, ami mostanában a piacon van (nem lilul, nem pattog, nem hólyagosodik). A sokféle árnyalat közül a telefonos megbeszélésünk alapján Misi már előre kiválasztotta a "hatóságbarát", és jól kinéző kombinációkat előre és hátra is.
A fóliát kívülről "rávizezte" az üvegre, és méretre vágta. Irígykedve néztem a rutinos kézügyességét, úgy forgatta a slicert, mint sebész a szikét, nem is indítanék ellene műhibapert soha... :) A védőréteg eltávolítása után a fólia belülre került, és a pontosító vágások, no meg az igazítás, és simítás műveletével folytatódott a munka, a "nagyjából"-tól a precíz felé haladva.
A hőpisztoly (ami fogyóeszköz Misi sztorijai alapján), segített a fóliának a macerásabb részeken a megfelelő alakra formálódni. Az egyik oldal befelyezése után gondoltam magam is szereplővé leszek, letesztelve ezzel azon oldal tükrösségét is egyben. Megfigyelhető a kölcsön-digitgép, amiért ezúton is köszi nővéremnek (ez az írás nem jöhetett volna létre... bla-bla-bla...)
Mint látható, Misi igencsak megdolgozott a gép hátsójával. Ki kellett vágni a formából az ablaktörlő tengelyének helyét, a hátsóablakfűtés felfogatási helyeit, és az üveg íveltsége miatt még a hőpisztollyal is jól oda kellett dolgozni az anyagot a forma miatt, ami után további precizíós vágások következtek, mielőtt az anyag végleg a helyére került volna, belülre...
Érdemes megfigyelni a belső matricaként elhelyezett www.swiftklub.hu feliratot (ném'án, megint szerepel a hülye egoista). Misi nem jött zavarba tőle, és nekem is igazam lett, amikor azt gondoltam, hogy a fólia, és az üveg közé rakva rikítani fog, hát így is van, ráadásul megvan az az előnye, hogy semmiféle autómosóra nem érzékeny...
Misi a másik oldallal is hamar végzett, én csak azon csodálkoztam, a garázs félhomályában hogyan tudja megkülönböztetni az árnyalatokat a különböző üvegekre... hiába ez is egy szakma... :)
Időszerű bemutatni Misi egyik kollégáját, akin keresztül elindult a klubok felé nyitása a cégnek. (Ő látható tükröződve a fenti képen is.) Balázs igen komoly első lökös átalakításokat végzett egy PUG-on, mindenféle műgyantás megoldásokat láttam a keze alatt életre kelni. Sportrácsokban is tud segíteni, mint kiderült, sőt megmutatta a garázs mögötti tuningboltot, ahol volt választék, és az árak sem rugaszkodtak el a valóságtól. Ki is néztem magamnak egy apróságot, de sajna épp nem volt raktáron, sebaj, majd Ari-val elhozatom, úgyis megy Ő is sötétedni... :)
Az első napvédőcsík a tető első szélvédőnél lévő íve miatt igencsak hajlított lett, de ez a kocsi felépítéséből adódik, hozzáteszem, nekem tetszik, csak a megfelelő arányokat kell eltalálni. Mivel elöl is ott a belső klubmatrica, én azt vettem alapul, hogy felette, és alatta kb ugyanannyi legyen a sötét terület, és innen kiindulva a szélek felé szélesedik a csík.
És a végeredmény:
A munkafolyamat legfőképp vizuális ismertetése után tovább hatnék a látóidegeitekre az alábbi, már másnap készült képekkel (végre a jól ismert Fuji gép, ami Páromé, megintcsak bla-bla-bla...). A fólia száradásával fokozatosan sötétedik, és tűnnek el belőle a vízbuborékok. Mivel ez a folyamat még nem ért véget, így ennek fényében nézzétek a képeket, sőt ugyanezen okból kifolyólag a felületek belső tisztítása is várat még magára, ami a belső képeken picit látszik, homályosít, de még egy nap, és az is tökéletes lesz. (Addig persze még mindíg tilos az ablakokat lehúzni, aki tehát ilyesmire adja a fejét, az erre is számítson!)
És belülről mindez, figyeljetek az árnyalatokra!
Mindezek után az ínyencek még letölthetnek innen egy pici videót, ami annak mintájára készült, ahogy anno az Ignist is lekaptam így belülről: VIDEO (zenei aláfestés: Jamiroquai) Technikailag javaslom a linken való jobklikket, és a mentés másként, vagy hasonló menüpontot...
Ismételten köszönöm a türelmeteket, aki hibát észlel a fentiekben, qssoljon, mert úgysem javítom ki... (na jó, ha dobsz egy e-mailt, akkor talán, címet megtalálod az adatlapomon) Misiék elérhetőségét keresd egyelőre nálam, vagy Ari-nál, de talán hamrosan kikerülnek a hasznos rovatba is, ez még egyeztetés kérdése...
Mivel a fenti száraz rizsát már ásítva olvassátok, íme hát a képek:
A fóliázás Székesfehérváron történt, ahol Misi barátunk igen alapos, gyors, és tiszta munkát végzett. A kárpitokat nem bombázta le (a típus kialakítása olyan, hogy pici bontás sem szükséges), hanem pikk-pakk már sötétedett is az üveg. Többféle fóliával is dolgoznak, a drágábbtól az olcsóbbig, az ami az én autómra került a saját autóján is megtalálható, legjobb ár/érték arányú (egy suzuki tulaj tudja, hogy ez mit jelent) fólia, ami mostanában a piacon van (nem lilul, nem pattog, nem hólyagosodik). A sokféle árnyalat közül a telefonos megbeszélésünk alapján Misi már előre kiválasztotta a "hatóságbarát", és jól kinéző kombinációkat előre és hátra is.
A fóliát kívülről "rávizezte" az üvegre, és méretre vágta. Irígykedve néztem a rutinos kézügyességét, úgy forgatta a slicert, mint sebész a szikét, nem is indítanék ellene műhibapert soha... :) A védőréteg eltávolítása után a fólia belülre került, és a pontosító vágások, no meg az igazítás, és simítás műveletével folytatódott a munka, a "nagyjából"-tól a precíz felé haladva.
A hőpisztoly (ami fogyóeszköz Misi sztorijai alapján), segített a fóliának a macerásabb részeken a megfelelő alakra formálódni. Az egyik oldal befelyezése után gondoltam magam is szereplővé leszek, letesztelve ezzel azon oldal tükrösségét is egyben. Megfigyelhető a kölcsön-digitgép, amiért ezúton is köszi nővéremnek (ez az írás nem jöhetett volna létre... bla-bla-bla...)
Mint látható, Misi igencsak megdolgozott a gép hátsójával. Ki kellett vágni a formából az ablaktörlő tengelyének helyét, a hátsóablakfűtés felfogatási helyeit, és az üveg íveltsége miatt még a hőpisztollyal is jól oda kellett dolgozni az anyagot a forma miatt, ami után további precizíós vágások következtek, mielőtt az anyag végleg a helyére került volna, belülre...
Érdemes megfigyelni a belső matricaként elhelyezett www.swiftklub.hu feliratot (ném'án, megint szerepel a hülye egoista). Misi nem jött zavarba tőle, és nekem is igazam lett, amikor azt gondoltam, hogy a fólia, és az üveg közé rakva rikítani fog, hát így is van, ráadásul megvan az az előnye, hogy semmiféle autómosóra nem érzékeny...
Misi a másik oldallal is hamar végzett, én csak azon csodálkoztam, a garázs félhomályában hogyan tudja megkülönböztetni az árnyalatokat a különböző üvegekre... hiába ez is egy szakma... :)
Időszerű bemutatni Misi egyik kollégáját, akin keresztül elindult a klubok felé nyitása a cégnek. (Ő látható tükröződve a fenti képen is.) Balázs igen komoly első lökös átalakításokat végzett egy PUG-on, mindenféle műgyantás megoldásokat láttam a keze alatt életre kelni. Sportrácsokban is tud segíteni, mint kiderült, sőt megmutatta a garázs mögötti tuningboltot, ahol volt választék, és az árak sem rugaszkodtak el a valóságtól. Ki is néztem magamnak egy apróságot, de sajna épp nem volt raktáron, sebaj, majd Ari-val elhozatom, úgyis megy Ő is sötétedni... :)
Az első napvédőcsík a tető első szélvédőnél lévő íve miatt igencsak hajlított lett, de ez a kocsi felépítéséből adódik, hozzáteszem, nekem tetszik, csak a megfelelő arányokat kell eltalálni. Mivel elöl is ott a belső klubmatrica, én azt vettem alapul, hogy felette, és alatta kb ugyanannyi legyen a sötét terület, és innen kiindulva a szélek felé szélesedik a csík.
És a végeredmény:
A munkafolyamat legfőképp vizuális ismertetése után tovább hatnék a látóidegeitekre az alábbi, már másnap készült képekkel (végre a jól ismert Fuji gép, ami Páromé, megintcsak bla-bla-bla...). A fólia száradásával fokozatosan sötétedik, és tűnnek el belőle a vízbuborékok. Mivel ez a folyamat még nem ért véget, így ennek fényében nézzétek a képeket, sőt ugyanezen okból kifolyólag a felületek belső tisztítása is várat még magára, ami a belső képeken picit látszik, homályosít, de még egy nap, és az is tökéletes lesz. (Addig persze még mindíg tilos az ablakokat lehúzni, aki tehát ilyesmire adja a fejét, az erre is számítson!)
És belülről mindez, figyeljetek az árnyalatokra!
Mindezek után az ínyencek még letölthetnek innen egy pici videót, ami annak mintájára készült, ahogy anno az Ignist is lekaptam így belülről: VIDEO (zenei aláfestés: Jamiroquai) Technikailag javaslom a linken való jobklikket, és a mentés másként, vagy hasonló menüpontot...
Ismételten köszönöm a türelmeteket, aki hibát észlel a fentiekben, qssoljon, mert úgysem javítom ki... (na jó, ha dobsz egy e-mailt, akkor talán, címet megtalálod az adatlapomon) Misiék elérhetőségét keresd egyelőre nálam, vagy Ari-nál, de talán hamrosan kikerülnek a hasznos rovatba is, ez még egyeztetés kérdése...
KiberLovag - Swift Klub 2005
2005. augusztus 12. 12:31
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |