Hírek a német VB futamról
KÉPEK A 2005-ÖS NÉMET VB FUTAMRÓL
Ollé Sándor Suzuki Ignis S1600-assal, Kakuszi Zsolt pedig egy VW Polo S1600-assal indult ezen a futamon:
2005-OS NÉMET RALY VÉGEREDMÉNYE |
Hely. |
Rsz. |
Pilóta |
Navigátor |
Autó típusa |
Idő |
1 |
41 |
Dani Sordo (E) |
Marc Marti (E) |
Citroën C2 |
3:46:59.3 |
2 |
35 |
Kris Meeke (GB) |
Glenn Patterson (GB) |
Citroën C2 |
+1:24.9 |
3 |
32 |
Guy Wilks (GB) |
Phil Pugh (GB) |
Suzuki Swift |
+3:54.6 |
4 |
31 |
P-G Andersson (S) |
Jonas Andersson (S) |
Suzuki Swift |
+4:44.8 |
5 |
33 |
Kosti Katajamaki (FIN) |
Timo Alanne (FIN) |
Suzuki Ignis |
+6:08.4 |
6 |
38 |
Luca Betti (I) |
Giovanni Agnese (I) |
Renault Clio |
+10:21.0 |
7 |
34 |
Mirco Baldacci (RSM) |
Giovanni Bernacchini (I) |
Fiat Punto |
+12:04.5 |
8 |
42 |
Pavel Valousek (CZ) |
Pierangelo Scalvini (I) |
Suzuki Ignis |
+13:42.5 |
9 |
39 |
Luca Cecchettini (I) |
Massimo Daddoveri (I) |
Fiat Punto |
+15:05.5 |
Újabb JWRC bronzérem a Suzukinak
Az augusztus elején bemutatkozott Suzuki Swift Super 1600-as szerezte meg a hétvégén rendezett Német Rali bronzérmét. A JWRC - Junior World Rally Championship - idei hatodik állomásán Guy Wilks harmadik lett, Per-Gunnar Andersson negyedik, míg az Ignissel induló Kosti Katajamaki ötödik. A pontszerzok sorát a szintén Ignissel rajthoz állt Pavel Valousek zárta, aki a nyolcadik helyen ért célba.
Az utolsó, vasárnapi versenynap pályája két hurokból állt, egy Bostalsee-ben engedélyezett szerviz-pihenõvel. Az elsõ két nap defekt, és némi fékbeállítási probléma nehezítette a JWRC tabella élén álló Guy Wilks dolgát, ezért a harmadik, záró napon csak a harmadik helyrõl vághatott neki az aszfaltos versenynek. A száraz és meleg idõben óvatos stratégiát választott: pozíciója megtartására koncentrált.
Wilks mindezt így kommentálta: - Ha azt veszem alapul, hogy a Swiftnek ez mindössze a második versenye volt, akkor azt hiszem nagyon bátorító az eredmény. Ha mindehhez még hozzáadjuk az elsõ két napon elvesztett idõt, egészen szoros lett volna a befutó. Az utolsó nap nagyon jó volt a pálya, de nem láttam értelmét, hogy túl keményen nyomjam: nem biztos, hogy befogtam volna a Citroeneket. Ugyanakkor lazsálni se nagyon volt idõm: Per-Gunnar a nyakamban volt.
Az említett P-G Andersson a harmadik napon mindössze 20 másodperc hátránnyal indulhatott a távnak Wilks mögött, így jó esélye volt, hogy beérje az angolt. A célom elég egyértelmû volt: meg akartam szerezni a harmadik helyet, mégpedig Guy-tõl. Tudtam, hogy a sebességet tekintve meg is tudnám csinálni, de azt nem tudhattam, neki mekkora tartaléka van. Végül be kellett érnem a negyedik hellyel, amitõl nem vagyok túl boldog, de tekintve a hibáimat, végsõ soron egy tisztességes eredmény - nyilatkozta Andersson, a tavalyi JWRC világbajnok.
Kosti Katajamaki, akit a magyarországi bejegyzésû Suzuki Sport Europe indított, baj nélkül ért célba, biztonságosan hozta az ötödik helyet. A finn versenyzõ élvezte a kiforrott Ignis Super 1600 abszolút megbízhatóságát, és hiba nélkül vezetett. Kosti, akit a kétszeres WRC világbajnok Marcus Gronholm segít tanácsaival, a verseny után így nyilatkozott: - jó verseny volt, de egy kicsit mégis csalódott vagyok amiatt, hogy nem alakult ki nagyobb küzdelem. Pozitív viszont, hogy az Ignis nagyon megbízható, én pedig sokat tanultam az aszfaltos versenyekrõl.
A versenyzõk hátterét biztosító versenyistálló, a Suzuki Sport elnöke, Nobuhiro Monster Tajima így összegezte a háromnapos német rali eredményeit: - Egyáltalán nem aggódom a Citroenek miatt, hiszen, ha Guy-nek nincsenek technikai problémái, a Swift a csúcson lehetett volna. Ne felejtsük el, hogy egy vadonatúj géprõl van szó, amelynek ez volt a második versenye, tehát ez egy jó eredmény. Természetesen van mit javítanunk a kocsikon, de ennél jelentõsebb az a potenciál, ami benne rejlik.
A Junior World Rally Championship versenysorozat következõ állomását, a Tour of Corsicát október 21. és 23. között rendezik, de a Suzuki Swift Super 1600-asokkal rajthoz álló Guy Wilks-et és Per-Gunnar Anderssont a szeptember 16. és 18. között sorra kerülõ hagyományos brit verseny, Rally Great Britain indulói között is viszontláthatjuk.
2005 JWRC (S1600) RALI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA A NÉMET FUTAM UTÁN
|
||||||||||||
Hely. |
Rsz. |
Pilóta |
Autó típusa |
Monte-C. |
Mexico |
Italy |
Greece |
Finland |
Deutsch |
France |
Spain |
Pont |
1 |
41 |
Sordo (E) |
Citroen C2 |
5 |
pass |
10 |
R |
10 |
10 |
|
|
35 |
2 |
32 |
Wilks (GB) |
Suzuki Swift |
2 |
10 |
3 |
8 |
6 |
6 |
pass |
|
35 |
3 |
31 |
Andersson (S) |
Suzuki Swift |
3 |
8 |
4 |
10 |
R |
5 |
pass |
|
30 |
4 |
35 |
Meeke (GB) |
Citroen C2 |
10 |
pass |
6 |
3 |
2 |
8 |
|
|
29 |
5 |
36 |
Aava (EE) |
Suzuki Ignis |
R |
pass |
8 |
6 |
8 |
R |
|
|
22 |
6 |
33 |
Katajamaki (FIN) |
Suzuki Ignis |
8 |
pass |
R |
5 |
R |
4 |
|
|
17 |
7 |
38 |
Betti (I) |
Renault Clio |
4 |
pass |
5 |
R |
5 |
3 |
|
|
17 |
8 |
34 |
Baldacci (RSM) |
Fiat Punto |
10th |
pass |
R |
4 |
4 |
2 |
|
|
10 |
9 |
42 |
Valousek (CZ) |
Suzuki Ignis |
1 |
5 |
9th |
pass |
R |
1 |
|
|
7 |
10 |
43 |
Prokop (CZ) |
Suzuki Ignis |
9th |
pass |
2 |
2 |
3 |
R |
|
|
7 |
11 |
37 |
Scorcioni (I) |
Suzuki Ignis |
6 |
pass |
R |
9th |
R |
R |
|
|
6 |
12 |
39 |
Cecchettini (I) |
Fiat Punto |
R |
6 |
R |
R |
pass |
9th |
|
|
6 |
13 |
40 |
Rautenbach (ZW) |
Citroen C2 |
pass |
R |
1 |
1 |
1 |
R |
|
|
3 |
KoZO , Swift Klub