Hírek a finn VB futamról
KÉPEK A 2005-ÖS FINN VB FUTAMRÓL
2005-ŐS FINN RALI VB VÉGEREDMÉNYE |
Hely. |
Rsz. |
Pilóta |
Navigátor |
Autó típusa |
Idő |
1 |
41 |
Dani Sordo (E) |
Marc Marti (E) |
Citroën C2 |
3:20:17.8 |
2 |
36 |
Urmo Aava (EE) |
Kuldar Sikk (EE) |
Suzuki Ignis |
3:21:50.4 |
3 |
32 |
Guy Wilks (GB) |
Phil Pugh (GB) |
Suzuki Swift |
3:24:07.7 |
4 |
38 |
Luca Betti (I) |
Giovanni Agnese (I) |
Renault Clio |
3:29:54.1 |
5 |
34 |
Mirco Baldacci (RSM) |
Giovanni Bernacchini (I) |
Fiat Punto |
3:41:32.6 |
6 |
43 |
Martin Prokop (CZ) |
Petr Gross (CZ) |
Suzuki Ignis |
3:50:22.5 |
7 |
35 |
Kris Meeke (GB) |
Glenn Patterson (GB) |
Citroën C2 |
3:55:07.7 |
8 |
40 |
Conrad Rautenbach (ZW) |
Carl Williamson (GB) |
Citroën C2 |
3:56:54.6 |
A Suzuki Swift megszerezte első dobogós helyét
A vadonatúj Suzuki Swift Super 1600 szerezte meg a harmadik helyet a hétvégén rendezett Finn Ralin, a JWRC - Junior World Rally Championship - versenysorozat idei ötödik állomásán. Guy Wilks első napját egy alattomos defekt keserítette meg, értékes perceket rabolva a versenyzőtől.
Az egyébként listavezető brit elképesztő teljesítményt nyújtva a harmadik helyig küzdötte vissza magát, ízelítőt adva a versenytársaknak a Suzuki Swift Super 1600 sebességéből. Wilks négy pontos előnnyel, ezzel együtt továbbra is vezeti az összetett mezőnyt. - Egy futamgyozelem tíz pontot ér. - A Finn Rali a leggyorsabb és talán az egyik legérdekesebb verseny az egész bajnokságban. A murvás terepen, erdőkben kanyargó pálya igazi közönségcsemege: a versenygépek esetenként a pálya szélén integető nézősereg fejmagasságában szállnak el, egyetlen kerekükkel sem érintve a talajt. A gyorsasági szakaszok javát a Suzukik nyerték, Wilkset éppen a Suzuki Ignis Super 1600-zal rajthoz álló Urmo Aava elozte meg, megszerezve az ezüstérmet. A látszat ellenére, az észt pilótának sem volt különösebb szerencséje: a - szokásos - defekt mellett még büntetőpontokat is begyűjtött egy hosszúra nyúlt szervizpihenő miatt. - Ha utánaszámolunk, könnyen kiderül: mindössze bő egyperces hátránnyal lett második, ami még a raliban sem nagy idő. -
Az Ezer Tó Rali néven is ismert finn viadal utolsó napjára a rendezők négy egymást követő gyorsasági szakaszt iktattak be úgy, hogy sem a kerékcsere, sem a szervizpihenő nem volt megengedett. Mivel Wilks úgy látta, hogy hátránya a második helyen autózó Aava-hoz képest jelentős, inkább a biztonságos "hazaérkezést" választotta. Ezzel a taktikával övé lett a bronzérem, de ami talán még fontosabb: öt forduló után a JWRC- tabella élén áll. Az általa vezetett, és a Finn Ralin debütált Suzuki Swift Super 1600 erejére jellemző, hogy még ezzel a visszafogott tempóval is megszerzett néhány szakaszgyőzelmet!
Guy Wilks a verseny után így nyilatkozott: - Balszerencsésen kezdtünk. Sokat vesztettünk azon a defekten, pedig jó esélyünk volt a győzelemre. Ettől eltekintve nagyon elégedett vagyok az új Swift teljesítményével. Szerintem mindennél többet mond, hogy úgy szereztünk meg szakaszgyőzelmeket, hogy nem is nyomtuk igazán a gázpedált. A kezelőszerveknek és a felfüggesztésnek hála, az autót rendkívül könnyű vezetni, és persze annak is örülök, hogy ez a mostani eredmény segített megőrizni az összetett első helyemet. Már alig várom a következő fordulót, kíváncsi vagyok, mit tudunk aszfalton. Egy biztos: gyorsak leszünk. -
Urmo Aava is hasonló taktikát választott, óvatosan autózott, lemondva ezzel az aranyéremről. Defektje igen, mechanikai problémája viszont nem akadt. A most megszerzett nyolc pont segítségével feljebb jutott a tabellán, egészen az összetett negyedik helyig. Az észt versenyző így nyilatkozott a verseny leintése után: - Hihetetlenül jó verseny volt, amit egy kicsivel több szerencsével akár meg is nyerhettünk volna. De nem vagyok elégedetlen, a most megszerzett pontok még jól jöhetnek az év végén. A Finn Rali helyszíne a hazámra, Észtország tájaira emlékeztet. Emellett az Ignis is növelte a komfortérzetemet: gyors és megbízható, szóval biztos vagyok benne, hogy még sokra visszük az év hátralévo részében.-
Szólnunk kell még a tavalyi JWRC világbajnok Per Gunnar Andersson hihetetlen pechjérol is: az első nap olyan szerencsétlenül hajtott rá egy bukkanóra, hogy vadonatúj Swiftjével feladni kényszerült a versenyt. - Ugyanez a pályaszakasz a - nagyoknál - , tehát a WRC-mezonyben induló Marcus Gronholm és Sebastien Loeb életét is megkeserítette -
A versenyzők hétterét biztosító versenyistálló, a Suzuki Sport elnöke, Nobuhiro - Monster - Tajima óvatosan, de optimistán nyilatkozott: - büszkék vagyunk arra, hogy az új Swift már az első alkalommal dobogós helyet ért el. Ha egy kicsivel szerencsésebbek lennénk, akkor most Wilks, vagy Aava állna az aranyéremmel a pódium tetején. A raliban nem lehetsz örökké szerencsés, de kiváló igen. A mai napon a versenyzőink megmutatták, hogy valóban nagyon jók. -
KoZO , Swift Klub