MNASZ Autós Gyorsasági OB - VI. Heidelberg Kupa - Hungaroring
Talán már megszokott, hogy a hazai autósport bajnokságai közül minden évben a Gyorsasági Szakág küzdelmeinek elkezdésére kell legtöbbet várnia a szurkolóknak. A hagyományokhoz híven most is május első hétvégéjén tartják a szakág első bajnoki fordulóját a Hungaroringen a Zengő Motorsport rendezésében.
A nyomdagépek Mercedesének nevezett HEIDELBERG hazai képviselete már hatodik éve partnere a verseny rendezőjének.
A versenyfutamok mellett ezúttal is érdekes, szórakoztató kiegészítő programokkal várják a mogyoródi Forma-1-es versenypályára kilátogatókat, akik szombaton és vasárnap a már szokásos ingyenes buszjáratokkal is eljuthatnak a Hungaroringre. Az egyéb programok mellett nem maradnak el a szokásos fellépők sem. A hétvégén a Megasztár sorozat két csillaga Palcsó Tamást és Gáspár Lacit hallgathatják a Hungaroring vendégei.
Természetesen a fő hangsúly a bajnokság versenyfutamain lesz, ahol a különböző kategóriákban sok újdonságra számíthatunk.
A túraautók mezőnyében az F csoportban több új versenygép is feltűnik majd több új versenyzővel a volán mögött. A Proex Motorsport legújabb szerzeményét egy ex STC-s S40-es Volvo-t Szamosvári Béla terelgeti majd az idei futamokon. Szintén ennek a csapatnak a színeiben Dr. Grigalek Gábor versenygépe mellett még egy V6-os Renault Cliot is láthatunk majd a pályán.
A tavalyi bajnokot is adó BOVI Motorsport Porsche armadája egy újabb darabbal gazdagodott, melynek volánja még gazdát keres az első futamra. A csapat főnöke és elsőszámú versenyzője, a tavalyi bajnok Bódis Kálmánt a tavalyi autójával láthatjuk az első futamon, aki mellesleg újra szerencsét próbál a formula autós kategóriában is.
Gazdát cserélt a tavaly előtti bajnokautó is. Pólya Miklós szintén ex STC-s BMW 320-asában az idén az Astra Kupa egyik "veteránját" Borbély Zsoltot láthatjuk aki a propelleres márkához fűződő régi szerelmét hozhatta végre a versenypályára is.
Továbbra is örvendetesen fejlődik a formula autós kategória is. További újabb 2000ccm-is Formula Renault-okat láthatunk majd a pályán. Ilyen autóval indul a szakág legfiatalabb és egyik legcsinosabb versenyzője Bianca Steiner aki már a tavalyi 1600ccm-is autójával is okozott néhány meglepetés eredményt. A szuper gokartok félelmetes tempójú kemény világából érkezett Gyuricza Péter akinek még kicsit szoknia kell a gokarthoz képest nagyobb karosszériát, de komoly eredményei és gyakorlata alapján ő is jó eséllyel pályázik a dobogó fölső fokaira. Természetesen a tavalyi és a tavalyelőtti bajnokokról sem szabad megfelejtkezni. Az F1-világát is megjárt Chanoch Nissany az idén nyilván megpróbálja visszaszerezni a tavaly elvesztett bajnoki címet, melyet az aktuális bajnok Pödör Balázs nyilván nem ad majd olyan könnyedén.
Újdonság, hogy a nyugdíjba vonulása előtti utolsó szezonját az Opel Astra Classic Kupa az A és N csoporttal egy mezőnyben futja majd a hungaroringi versenyeken. Az évtizedes múltra visszatekintő Astra Kupa helyett egy vadonatúj sorozat a Suzuki Swift Kupa debütál majd az évadnyitó versenyhétvégén. Az egyenlőre kb. 20-25 fős mezőnyben sok régi Astrást és több új versenyzőt is láthatunk majd. A sorozat a sportág egyik belépő kategóriája lesz, ahol a kezdő versenyzők profi körülmények között mérethetik meg tudásukat és a hobby pilóták is egy költség hatékonyan működtethető versenyzési lehetőséghez juthatnak.
A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa néhány kisebb műszaki változtatást leszámítva változatlan formában zajlik majd. Itt az első futam vélhetőleg ismét a sorozat eddigi két bajnokának Wéber Gábor és Makai György összecsapásának jegyében telik majd. Talán a legfontosabb műszaki újdonság, hogy mindkét márkakupa sorozat semi slick, vagyis speciális keverékű, a versenygumiabroncsokéhoz hasonló tulajdonságú Pirrelli gumikon fut majd.
Másik változás, hogy a külön értékelt Wankel csoport a Hungaroringi futamokon az idén az F csoport mezőnyében indul majd. A Wankel csoportban induló Mazda RX-8-asok mezőnye is tovább bővül majd várhatóan, sőt valószínű, hogy lesz a kategóriának egy hölgyversenyzője is 2006-ban. A gyönyörű vonalú RX-8-asokhoz fűződik még egy másik újdonság a szakágban. Az idei évtől az OB futamokon is bevezetésre kerül az F1-ből már jól ismert Safety Car mely elsősorban arra szolgál, hogy a pályán történt különleges események miatt - ha csak nem elkerülhetetlen - ne kelljen félbeszakítani egy egy futamot, hanem a biztonsági autó felvezetésével haladhat tovább a mezőny, amíg újra nem válik teljesen szabaddá a versenypálya. Ezt a feladatot is egy különleges fényhíddal felszerelt RX-8 látja majd el.
Már a fentiekben, a teljesség igénye nélkül felsorolt újdonságok miatt is érdemes lesz kilátogatni a Hungaroringre május első hétvégéjén, ahová mindenkit szeretettel vár az MNASZ Gyorsasági Szakág és a Zengő Motorsport.
Műsorfüzet innen elérhető.