Teszt: Suzuki Ignis 1.3 GS
A Swift helyett Esztergomban gyártott Ignis divatos külsejű, a Wagon R műszaki rokona
A magyar Ignis megemelt Wagon R megnyújtott orral, sportmintázatú lemezekkel. A merev hátsó tengely nem szereti a ránk rohadt magyar utakat. A magasra emelt lámpák biztonságot nyújtanak
A GS-csúcsváltozatnak műanyag díszítése és ködlámpája van, a másik két felszereléshez nem lehet rendelni, de már kapható utángyártott. A tetőcsomagtartó csak az alapváltozatból hiányzik
Az előrehajtott támla 15 centi magas lépcsőt alkot. A tengely túloldalán vannak az Isofix-gyerekülésrögzítés csatlakozóhorgai. A csomagtér nyílása 110 centi, az átlagméretre állított első ülések mögé 147 centi hosszú tárgy fér. A fejtámlákat nem kell kivenni
Az ajtók fele textil-, fele műanyag borítású, nagyon jók a zsebek, a könyöklők mérete és kiképzése
Nem nagy a kesztyűtartó, jól jön a mellette kiképzett üreg
A szemüvegtartó a csúcsmodellnek praktikus tartozéka, de a vezető előtti napellenző figyelmeztetése nem a magyartalansága miatt meglepő: „Ne szereljen fel hátranéző gyermekülést ezen az ülésen, mert légzsák van felszerelve”
Az utastérvilágítást a műszerfalról is lehet kapcsolni
Az Euro 4-es, változó szelepvezér- lésű motor a 93 lóerő ellenére nem versenyzésre való, de finoman működtetve, a kevés nyomatékkal jól gazdálkodva, hatásos zaj- és vibrációszigeteléssel az Ignis legjobb része
A műszerfal egyszerű, könnyen kezelhető, és jól látható, a kapcsolók nagy része GM-jelzésű. A középső szellőzőnyílásokat csak központi áramlásirányítóval lehet elzárni. A nagyméretű Blaupunkt-rádió két oldalán praktikusak a tárolórekeszek; a fék és a gázpedál közel van egymáshoz
Kissé komor, de nem ellenszenves az utastér. A kormány nem állítható, az ülés nem tartja a combokat
A csomagtartó pereme 63 centire magasodik a talajtól, a belső perem és az üléstámla között ugyanennyi a távolság
Ketten kényelmesen elférnek a hátsó ülésen. Az ülőlap kiképzése szokatlan a helyet elfoglaló keresztpárnázat miatt
A hátsó fejtámla nem emelhető fel nyúlánk utasoknak szabályos, fejtetővel egyező magasságba. Alatta a háttámlán a harmadik Isofix-rögzítés horga látható (Amerikában és Ausztráliában már kötelező, itthon csak elvétve látni)
Az egyszerű óraegység kellemes színekkel világít, fémkeretük sportosít
A kalaptartó pereme éles, szó szerint homlokon vághat
Lefestett kenőfurat a hátsó ajtó zsanérjában
(Forrás: auto2.hu)