Suzuki Ignis
A modellek rangsorában a Suzuki Wagon R+ után következik a Suzuki Ignis, a magas építésű szuper mini, ami kinézete alapján akár egy terepre alkalmas jármű is lehetne. De nem az.
Az Ignis rövid, de ehhez képest tágas
A Wagon R+ és az Opel Agila platformjára épül, de mindkettőt felülmúlja teljesítményben
1300 cm3-es, 83 lóerős motorjával.
Megbízhatóság és minőség
Az Ignis-ben sok műanyagot találhatunk, de nagyon jól sikerült összeszerelni.
Nem zajos, nem zörög, s a sebességváltó is igen könnyedén és simán vált fokozatot.
S ami igencsak kedvező: rozsdásodás ellen 12 év garanciát kapunk.
Image
Ez a hozzáállástól is függ. Valakinek tetszik az, hogy daginak és mókásnak tűnik
ez a kisautó a maga fura felépítésével, s feketére festett sárvédőjével. De
az biztos, hogy senki sem fogja kinevetni, mint ahogy az néha a Wagon R+-szal
előfordul.
Teljesítmény
Az automata sebességváltós modell négy sebességi fokozattal rendelkezik. Élénken
és fürgén lehet a piros lámpától elindulni vele, a váltó legtöbbször könnyed
és engedelmes. Hátránya viszont, hogy egy űr tátong a harmadik és a negyedik
sebességi fokozat között, s az Ignis gyakran ugrál a két fokozat között, ha
lejtőre kapaszkodik fel, vagy ha autópályán hajtjuk. Ez egy idő után pedig egy
kicsit idegesítővé válik. A negyedik fokozatot le is lehet kapcsolni, de akkor
a motor ráadásul hangossá is válik. A manuális váltónál semmi ilyen hiba nem
található, s elég fürge is vele az autó.
Vezetési könnyedség
Ez a Suzuki legjobb tulajdonsága. Magasra vannak itt is helyezve az első ülések,
s a nagy ablakok igen jól fokozzák a rálátást az útra. Az elektromos szervokormány
könnyeddé és precízzé teszi a vezethetőséget és az irányíthatóságot. A parkolás
szintén könnyen kivitelezhető, hála a rövid, kocka-szerű hátsó résznek.
A Wagon R+ platformjára épül
Biztonság
Még nem áll rendelkezésünkre az NCAP biztonsági minősítés, de ha abból
indulunk ki, hogy mind az Agila, mind pedig a Wagon R+ milyen jó értékekkel
dicsekedhet, akkor az azonos platformra épülő Ignis miért lenne rosszabb? A
két első légzsák alapfelszerelés, akárcsak az immobilizer.
Tágasság
Az Ignis magassága révén az utasoknak bőven akad hely, s a hátsó ülésen
utazók feje és válla is kényelmesen elfér. (Mármint a méretéhez képest.) A műszerfal
szintén a Wagon R+-t és az Agila-t idézi, csupán kisebb eltéréseket találunk.
Érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy a kesztyűtartó igencsak szűkösre sikeredett.
Kényelem
Az első üléspárnák kicsit rövidek, de ez az egyetlen, amit felróhatunk ellenük.
Minden más tekintetben, az ülések kényelmesek. Az Ignis stabilan és jól veszi
az akadályokat, viszont a nagyobb bukkanókon hallunk némi választ a felfüggesztéstől
is. A motor kissé hangos, ha jobban felpörgetjük.
(Forrás: tesztelo.hu)