Az első lépések
Miután nagy nehezen kiválasztottuk, hogy milyen felszereltségű, milyen színű autót is szeretnénk venni, az eladóval megbeszéljük,és aláírva a szerződést várunk arra a bizonyos napra amikor átvehetjük az autót. Egyik nap jön egy telefon, és már "futunk" is a kocsinkért, de nem szabad elfelednünk, hogy akármennyire is az átvétel izgalmában vagyunk, mindig legyünk észnél, az autót átvétel elött át kell nézni, nehogy meglepetés érjen! Azt sem árt tudni, hogy miután kigurulunk a kereskedésből mit is érdemes csinálni az első pár kilóméteren vele. Ebben a cikkben ezekre a dolgokra szeretnénk a figyelmedet felhívni.
Az autó átvétele
A kocsit nézd át alaposan, nehogy sérülés, karcolás legyen rajta, ezek előfordulhatnak
a szállítás miatt. Ha lehetséges, akkor a kasztnit természetes fénynél nézd
át. Az illesztéseket is megnézheted, nincs-e nagyobb eltérés köztük. Az alapjárat
ne ingadozzon, ne húzzon semerre az autó, az elektromos dolgok jól működjenek,
a lámpák, a szervó, a központi zár megfelelően műküdik-e, a kapcsolók nem ragadnak-e
be, és megfelelően működjenek. Ellenőrizd a magnót, hogy mind a 2 ill. 4 hangszóró
szól-e. Ha valami gond van vele, ne vedd át a kocsit!
Az első kilóméterek
Nem árt tudnod, hogy az autót majdnem üres tankkal adják át, így az átvételre
feltétlen vigyél elég pénzt magaddal, hogy tankolhass a legközelebbi benzinkútnál.
Sok esetben az autónak a kerekeiben túl nagy keréknyomás van (kb. 3 bar), ezért
érdemes a benzinkútnál egyből ezt is ellenőrizni, és a megfelelő értékre beállítani.
Érdemes kipróbálni egy üres, egyenes útszakaszon a fékeket, az ABS-t, a légkondicionálót,
a sebességváltót. Az utóbbi elsőre kicsit nehézkesnek tűnhet, de idővel bekopik,
és könnyebb lesz használni.
Haladás az 1000km-es szervíz felé
Az 1000km-es szervízt sokan csak "utolsó minőségellenőrzés"-ként becézik. Ez
így is van, ez egy teljesen ingyenes átvizsgálás, ahol ha bármi panaszod van
az első megtett km-ek után, természetesen garanciálisan kijavítják. A "nagy"
hibák ennyi idő alatt már feltűnnek, és általában igen könnyen orvosolhatók
is. Sokan az ablaktörlőlapátra, vagy épp a motor felől kopogó hangokra szoktak
felfigyelni, ezek mind garanciális, rövid idő alatt kijavítható hibák, amik
természetesen nem gyakoriak.
Bejáratás, haladás
Az autó bejáratásáról egy külön cikkben fogunk foglalkozni, viszont annyit elöljáróként
elmondunk, hogy az első 800km-en a maximális fordulatszám felénél jobban ne
huzasd ki, és törekedj az alacsonyabb fordulatszámon való váltásokra, óvakodj
a hirtelen gyorsításoktól is, a kocsit itt még kicsit erőtlennek érzed, de idővel
megjön az ereje, ne aggódj!
(Ignis-fórum alapján szerkesztve)