Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 63 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Toronycsapágy-persely, vagy hogyatúróbahívják cseréje képekben...



Sziasztok, az alábbiakban interaktív (gyk.: képre kattintós) cikket olvashattok a fenti, kissé hosszúra nyúlt, és bonyolult címû mûvelet végrehajtásáról. Nem vagyok szakértõ, a konyhanyelv használatát tehát megengedettnek tekintem magamra nézve!
 

Miről is van szó: a toronycsapágyat alulról védő persely túl szűk méretezése, és kenési hiányosságai miatt az megszorul, deformálódik. Muszály megemlíteni, hogy a gyár legjobb tudomásom szerint, mindezidáig még nem nyilatkozott hivatalosan a hibáról, de félhivatalosan már létezik a cserealkatrész.

FONTOS!!! Nehogy az itt leírtak alapján bárki is elkezdjen otthon buherálni, mert a dolog nem olyan egyszerű, ráadásul garanciális téma, és speciális szerszámokat igényel! Arról nem is beszélve, hogy az általam konyanyelven megfogalmazott leírás a kiváló illusztrációk ellenére is nélkülöz minden szaktudást. A művelet elvégzését BÍZZUK SZAKSZERVÍZRE!!!

Mindenek előtt, íme a tettesek, néhány napnyi halmozódás után, a saját kérésre "nem publikált nevű" (továbbiakban: NPN) mester (kedveseim, úgyis tudjuk kiről van szó, aki nem tudja, magára vessen) szintén NPN helyen található asztalán:

Ezek az apróságok nem másért felelőssek, mint a hőn szeretett Ignisünk nehéz kormányozhatóságáért, az első futóművek pattogásáért, a fekvőrendőrők (biztosúr! keljen fel!), kátyúk kormányon való kalapálásáért. No persze tudjuk, hogy kedvencünk futóműve elve kemény, sportos, de ezen alkatrészek cseréjével, a stabilitás romlása nélkül (ez is javul) jelentős komfort-emelkedés érhető el, ráadásul elkerülhetjük a futómű (féltengelyek) rongálódását, megszabadulhatunk a sokszor néhány hét használat után jelentkező ropogásoktól, mely indításkor, tolatáskor jelentkezik.

Mivel nem cél, és nem is akarjuk a fenti képen látható összes apróság történetét elmesélni, ezért szorítkozzunk ez alábbi kettőre, megfigyelve már itt, milyen "szépen" roncsolódtak egy néhány hónapos autóban:

Na és mivel is helyettesítjük? Esztergomból érkezett kissé sötétebb színű társával:

Felmerül azonnal a kérdés, mi a különbség azon kívül, hogy az eredeti fehér, az új pedig sötétzöld? Nos íme (még ha kissé homályos is):

Nos eme rövidke bevezető után essünk neki a bajt okozó apróság kibányászásának a futómű legeldugottabb zugából!
Meglazítjuk a tornyokat, lekapjuk a kerekeket, míg előttünk a "pőre" futómű:

Tovább bontjuk az anyagot, míg kezünkben tarthatjuk a drágát, természetesen a művelet kétoldali:

Alábbi képen megfigyelhető a kis fehér gyűrű egész bent középen:

A folytatáshoz nélkülözhetetlen satu, és rugóösszehúzó. Előbbi még csak-csak akad a sufniban, de utóbbi nem egyszerű darab, megvallom, a rúgó erejétől tartva én első alkalommal igencsak húztam a nyakam. Ha ez ott elszabadulna, a betonba is lukat ütne, nem az a "csúzli-típus":

Szóval kapjuk össze a rugót, egy szintén nem mindennapi erejű légkulccsal:

(Mint látható, továbbra is ügyenlünk NPN mester inkognítójára!)
Bontsuk tovább, miután lekaptuk a tetejét! Uraim, itt látható a takonytalanság csimborasszója! Ekkora kietlenség tán a szaharában uralkodik. Szintén megfigyelhető a roncsolt, fehér műanyag gyűrű középen.

Na kezdjük el helyrerakni a dolgokat. A fehér "xar" repül a többi mellé, helyére a sötétzöld kerül.

Enyhítsünk az alkotóelemek szomján. Nem így kellett volna a gyárban is? Debizonyám, ez nyugodtan vehető szemrehányásnak is! Ami nem látszik, kívülről kapott a rugótányér egy kis teflonos "beöntést" is.

Ráengedjük a rugót, és az imént említett teflonos nyál kerül a szükséges területekre, nyekergést-nyifogást meggátolandó.

Túl vagyunk a nehezén (legalábbis az egyik oldalon), íme a kész munkadarab:

Összerakjuk a cuccost, majd a túloldalon ismételjük a műveletet, persze vannak munkafázisok melyeket célszerű párhuzamosan végezni, de nyilván mestere válogatja.

Az egész művelet nem tart tovább másfél-két óránál, az eredmény pedig minden elmondás alapján erősen szembeötlő.

Mielőtt azonban elbíznád magad, hogy most akkor minden jó a futóműben, az igazi eredmény csak pár hónap múlva várható, amikor is kiderül, az új alkatrész vajon valóban tökéletesen illeszkedik-e a szerkezet többi eleméhez, és kiállja-e az idő próbáját. Az elrettentés pedig itt látható két hátsó teló személyében, melyek kissé izzadnak. Vélhetőleg csak idő kérdése, hogy a mienk is elkezdi.

De hogy ne csüggedjünk, íme a szép IS, egy pár színre fújt tükör, és egy középkonzol:

Befejezésképp mégegyszer: A MŰVELET NEM OTTHONRA VALÓ, a fenti cikk nem a tanítás, hanem a tisztánlátás végett íródott. Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy szétszedte, és nem bírja összerakni, és csináljak valamit!

KiberLovag - Ignis Klub


2004. június 11. 17:33 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID8290

 Név:
 
Dátum: 2015. február 08. 14:05 
A képek miért nem érhetők el?
» Válasz erre
#ID8029

 Név:
 
Dátum: 2014. február 19. 11:12 
Hát én is örülnék azoknak a képeknek:)
» Válasz erre
#ID6933

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. július 15. 21:42 
» Válasz erre
#ID6837

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. május 26. 22:33 
Tisztelt KiberLovag!
Most olvastam az írását és érdekelnének a képek amiket korábban felrakott vagy link ahol megtalálható.
patterson570@gmail.com
Köszönettel:Péter
» Válasz erre
#ID6811

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. április 04. 13:22 
» Válasz erre
#ID6810

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. április 04. 12:34 
» Válasz erre
#ID6380

 Név:
 
Dátum: 2008. október 26. 23:35 
A kérdéseket a cikk szerzőjének címezve a fórumben tegyétek fel!
» Válasz erre
#ID6375

 Név:
 Vendég
Dátum: 2008. október 26. 19:17 
» Válasz erre
#ID6374

 Név:
 Vendég
Dátum: 2008. október 25. 21:45 
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub