Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Az IGNIS világításkapcsolójának pirosítása
Amikor megkaptam az új autót és jobban szemügyre vettem nekem is feltűnt az az apró dolog, amit már több IGNIS tulajdonostól hallottam és ami szerintem minden ember szemét bántja aki megnézi a műszerfalat, momentán az, hogy minden pirosan világít kivéve a világításkapcsolót. Mondom magamnak – Hát ez már mégsem maradhat így! –
KaCsa - IGNISKLUB
KaCsa - IGNISKLUB
Bizony nem is maradt úgy. Néhány munkaóra ráfordításával megcsináltam, hogy pirosan világítson a világításkapcsoló, ezzel nem megbontva azt az összhangot, amit a műszerfal piros világítása produkál.
Először is ki kellett emelnem a kapcsolót a helyéről ami nem bonyolult, de nem is egyszerű feladat. Kettő darab műanyag lapocskát (pl. telefonkártya) kellett becsúsztatni a kapcsoló jobb és bal oldala mellett. Arra azonban vigyáznom kellett, hogy ne túl erőszakosan végezzem a műveletet, mert ekkor előfordulhat, hogy a kapcsolót csak nehezen lehet kivenni, mert a kapcsolót rögzítő fülecske elhajlik. Ezért csak óvatosan a lapocskák behelyezésével!
Miután ez megtörtént a világításkapcsolót magam felé húzva kivehettem a helyéről.
Amikor kiemeltem a kacsolót és szét akartam szedni nem kellett a világítás forgatógombját külön levenni, sem a ködlámpák gombjait azok majd jönnek a burkolattal együtt.
Miután szétszedtem a kapcsolót elém tárult a 3mm-es ellenállással egybeépített sárga LED.
Ennek a LED -nek a cseréje nem okozott problémát. Miután kiszedtem az eredeti LED –et, helyére egy 3mm –es nagy fényerejű LED -et tettem. Persze mivel ebben nem volt benne az áramkorlátozó ellenállás, ezt kívülről pótolnom kellett.
Miután ezzel megvoltam következett a másik nagy fényerejű és nagy sugárzási szögű LED behelyezése az izzó helyére. Hát ez egy kicsit bonyolultabb volt.
Először is a panelt kiszereltem a kapcsolóból vigyázva arra, hogy a 7db kis rugó szét ne ugorjon. Utána kiszedtem az izzót a panelből.
Az izzó csúszó érintkezőjéről leválasztottam (levágtam a ponthegesztést, nem forrasztva van) az izzó lábait, majd kihúztam a műanyag házból.
Az SMD LED-hez hozzáforrasztottam az áramkorlátozó ellenállást és behelyeztem az izzó helyére. Sajnos a csúszó érintkezőhöz nem lehet forrasztani, ezért a panelhez forrasztottam a kivezetéseket. Többen kérdezhetitek miért nem használtam 5mm–es erős fényü LED–et, az nem jó? Hát nem. Ugyanis ezek a LED-ek csak 20-25 fokban sugározzák a fényt és itt most igazándiból oldalra, körbe kéne a fényt szórnia. Ezért választottam ezt az SMD LED-et ami 120 fokban sugároz nem kis fényerővel. Nem olcsó, de megéri és csak egyszer kell beruházni. Utána kiszolgálja az autót egész élete végéig (elvileg).
Miután az SMD LED-et a helyére raktam és beforrasztottam egy darabka alufólia darabkát ragasztottam fölé, hogy a kellő irányba világítson.
Íme a végeredmény:
Így szerintem jobban néz ki mint az eredeti sárgás-fehéres világítással.
Ha valakinek megtetszett a dolog, de nem tudja önállóan elkészíteni, nagyon szívesen segítek neki.
KaCsa – IGNISKLUB
2007. augusztus 22. 20:31