Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Magyarországon is bemutatkozott a Suzuki Swift Sport N-csoportos rali-változata.
Magyarországon is bemutatkozott a Suzuki Swift Sport N-csoportos
rali-változata, amelyből kupasorozat indul a jövő évi hazai
bajnokságban. A versenygép fejlesztése során a kedvező árfekvés is
fontos szempont volt.
A legfeljebb 1,6 literes szívómotorral szerelt, szériamodellhez közeli N2 kategóriában kiírt Suzuki Ignis Kupa után újabb márkabajnokság indul a magyar raliban. Nálunk is bemutatták ugyanis a Swift Sport N-csoportos raliautó-változatát, amellyel kisebb költségvetésű csapatok is könnyedén beszállhatnak a versenyzésbe. A fejlesztés során ugyanis a kedvező árfekvés is a fontos szempontok között szerepelt. Az N2 kategóriás Swift Sport versenyautók egyébként már Európa több országában szerepelnek, idén hatvan darabot adott el belőle a Suzuki. Angliában, Franciaországban, Németországban és Olaszországban külön márkakupájuk van, de ezen kívül adtak már el autót Belgiumba és Dániába is.
A Swift Sport N2 ideális lehet kezdő ralisoknak
Az autó kifejlesztésénél arra törekedtek, hogy a 220 lóerős Swift Super
1600-assal szerzett tapasztalatok közül minél többet hasznosítsanak.
Ezért bár a Swift Sport N2 nem olyan erős és gyors, mint kifejezetten
versenycélra átalakított testvére, de így is remek alapot adhat a
versenyzés elkezdéséhez. Mivel sokan kezdőként ülnek majd bele, nagy
figyelmet fordítottak a karosszéria biztonságára, a bukócső például CAD
technológiával tervezett és ugyanolyan anyagból készül, mint a WRC és
Super 1600 autók biztonsági csövezése. A motor terén nem volt szükség
sok módosításra, de a váltó egyes fokozatát hosszabbra, a végáttételt
rövidebbre vették, hogy az autó jobban gyorsuljon. A végsebesség így
ugyan csökkent, de a rali-pályákra éppen megfelelő maradt. Az autót
több csomagban kínálják, így lengéscsillapítóból többféle árfekvésűt
lehet választani hozzá, amelyeket később állítani, hangolni is lehet.
A Swift Sport N2 hivatalos tesztpilótája Bútor Róbert volt, aki
legutóbbi Super 1600-as bajnoki címeit is Suzukival szerezte. Elmondása
szerint érezhető a kocsin, hogy gyári építésű, hiszen nagyon stabil a
karosszériája és jó összhangban van a futóművel. A kupás Ignis
versenyautó jelenleg is nagyon népszerű, de Bútor szerint a Swift még
jobban sikerült: fejlettebb a futóműve, motorikusan is jobb, és sokkal
kellemesebb a belső tere. Egy fiatal versenyző számára tökéletes
választás, mondja Bútor, aki éppen ezért azt ajánlja, hogy inkább egy
új N2-es Suzukiban ismerkedjen meg a ralival, mint egy hasonló árú,
ötéves, levetett erősebb autóban.
Versenyautóhoz mérten otthonos a belsőtér
A részletes árlista, akárcsak egy utcai autónál, sokféle opciót
tartalmaz. Mire a 16 198 eurós (4,115 millió forintos) szériamodellt
versenyzésre alkalmas állapotba hozzák, 19 956 euróba (5,07 millió
forintba) kerül. A kartervédőt, alufelnit és módosított
kipufogórendszert tartalmazó Speed Kit ára 1782 euró (450 ezer forint),
de kérhető Expert Spec és Pro Spec kivitel is, utóbbi 34 722 eurós
(8,82 millió forintos) ára többek között tovább erősített karosszériát,
tankvédőt, hidraulikus kéziféket, teflon fékcsöveket, fékerő-szabályzó
készletet, erősített motor- és váltótartó bakot, módosított végáttételt
és erősített féltengelyeket is tartalmaz.
Műszaki adatok: Suzuki Swift Sport N2
Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes DOHC
Hengerűrtartalom: 1586 ccm
Teljesítmény: 130,5 LE 6900/percnél
Nyomaték: 150 Nm 4800/percnél
Hossza: 3765 mm
Szélessége: 1690 mm
Magassága: 1500 mm
Tengelytáv: 2380 mm
Menetkész tömeg: 1047 kg (pótkerékkel és kartervédővel, vezető és üzemanyag nélkül)
Kerekek: 15x6,5J
Gumiabroncsok: 18/58-15 (aszfaltra), 16/65-15 (murvára)
Erőátvitel: ötsebességes váltó önzáró differenciálművel
forrás: a5.hu
2008. február 11. 10:50
|
|||
» Válasz erre |