A Magyar Suzuki 2008-as teljesítménye
A Magyar Suzuki Zrt. (MSC) a tulajdonosok részvételével megtartotta éves közgyűlését, ahol elfogadták a 2008-as év pénzügyi mérlegét. A vállalat a magyar autópiac nehéz körülményei ellenére is remek teljesítménnyel zárta a 2008-as évet. A 2008-as év újdonsága egyértelműen a nagy népszerűségnek örvendő, tavasszal rajtoló Splash volt, amelyből 5912 darabot értékesítettek a belföldi piacon.
A Magyar Suzuki 2008-ban 281.686 gépjárművet gyártott, ami 21,28%-os növekedést jelent a 2007-es 232.480 darabhoz képest. A Suzuki 2008-ban 284.547 gépjárművet értékesített a belföldi és exportpiacokon, beleértve a 2523 darab importált járművet is. 22.341* saját gyártású gépjármű kelt el a hazai piacon: az új Splash modell mellett 8773 Swift, 7.087 SX4 és 569 Ignis.
A vállalat kiváló teljesítménye az értékesítés nettó árbevételi eredményében is megnyilvánul, amely 609.414 millió forint volt; a belföldi értékesítés árbevétele ebből 87.524 millió forint. Az MSC-nek ezzel sikerült – még az erősen zsugorodó magyar autópiacon is – 16,7%-os piaci részesedését fenntartania, a 12 évre visszatekintő piacvezető pozícióval egyetemben.
Az exportszámok is tükrözik a vállalat felfelé ívelő teljesítményét: a 260.626 külföldön értékesített gépjárműből 73.226 Swift, 72.206 SX4/Sedici és 113.276 Splash/Agila talált gazdára. Az MSC értékesítéséből származó nettó árbevétel 609.414 millió forint volt, amelyből 521.890 millió forint az export- és EU-értékesítésnek köszönhető.
Az exportból és importból származó együttes értékesítési darabszám 284.547 gépjármű.
A számok az egyéb értékesítési területeken – mint a motorkerékpár- és csónakmotor-üzletág – stagnálást mutatnak: az MSC belföldön és a környező országokban 4.966 Suzuki motorkerékpárt értékesített. A 2461 magyar piacon eladott motorkerékpár ebben a szegmensben piacvezető pozíciót, 31%-os piacrészt eredményezett.
A 2008-as beszerzési alapú beruházás összege 6.434 millió HUF volt.
A 2009-es évre vonatkozó gyártási terv továbbra is körülbelül 200.000 gépjármű, ezt azonban az aktuális piaci igényeknek megfelelően nyomon követi és szükség szerint módosítja a vállalat.
Forrás: Magyar Suzuki Zrt.
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |