Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 68 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Suzuki SX4 megújult külsővel és az eddiginél is alacsonyabb CO2-kibocsátással



A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. Az SX4 kompakt gépkocsi nagyautó-attitűddel; új, csapott hátú változata vonzó külsővel és olyan újításokkal kápráztat el, mint a módosított, Euro5-ös károsanyag-kibocsátási szabvánnyal kompatibilis motorok. Az újításoknak köszönhetően biztosra vehető, hogy az SX4 továbbra is kiragyog majd a városi dzsungelben és a durva terepeken futó gépkocsik közül.

 

Míg a sport-szabadidő gépjárművek eladásai a gazdasági válság és a környezetszennyezéssel kapcsolatos aggályok miatt világszerte jelentősen csökkentek az utóbbi időkben, az SX4 csapott hátú változata megtalálta ideális helyét az egyre növekvő crossover-kategóriában. Az SX4 az elegáns stílus, az ideális belső térarányok, a magas vezetőülés-pozíció, a ferdehátú gépkocsik praktikus tulajdonságai és a gazdaságos fogyasztás optimális kombinációja – nem véletlenül oly népszerű a vásárlók körében. Határozott vonalvezetésű, vonzó dizájnja is kifejezi, hogy az SX4 igazi városi harcos, a szabadidőben is ideális társ.

Szűk fordulósugár, rövid áttételek
Szűk fordulósugarának és rövid áttételeinek, valamint a karosszéria nagy szilárdságú felépítésének és ideális felfüggesztésének köszönhetően az SX4 fürge, kitűnő vezetési élményt nyújtó gépkocsi: méltán sikeres a szaksajtó és a vásárlók körében.

Kétkerékmeghajtás (2WD) és intelligens összkerékmeghajtás (i-AWD)
A ferdehátú SX4 ugyanakkor nemcsak a városi dzsungelben, hanem terepen is ideális társ. Kétkerék-meghajtású (2WD) illetve intelligens összkerék-meghajtású (i-AWD) változatai között mindenki megtalálhatja az életmódjának és ízlésének legmegfelelőbb változatot. Vonzerejét tovább növeli, hogy az i-AWD az egyik legolcsóbb összkerék-meghajtású autó. Az intelligens összkerékmeghajtás lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomással 2WD üzemmódból 4WD auto (automata) vagy 4WD lock (állandó) üzemmódba kapcsoljunk, s így az SX4 fogyasztása – a városihoz és az országútihoz hasonlóan – nehéz terepen is ideális marad.

Az SX4 ma még jobb mint valaha
Az eddig is világszerte látványos sikereket elért SX4-est a Suzuki most továbbfejlesztette. Ennek fontos eleme az új erőátviteli megoldás: az 1,9-es DDiS (a Suzuki által fejlesztett Direct Diesel injection, vagyis közvetlen dízelbefecskendezésű motor) helyett a kocsiba 2,0 literes, közbenső hűtésű, turbófeltöltésű DDiS motor került, aminek köszönhetően az eddigi 280 N•m/2,000 rpm-ről 320N•m/1,500 rpm-re nőtt a maximális nyomaték, ugyanakkor az CO2-kibocsátás 166 g/km-ről 129 g/km-re csökkent*. Az átlagos fogyasztás pedig mindössze 4,9 l/100 km (kétkerékmeghajtással, hatsebességes kézi váltással)!
Nemcsak ennél a változatnál, hanem az összes motornál sikerült csökkenteni a CO2-kibocsátást és optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást. Az új 1.5-ös benzinüzemű VVT (Variable Velve Timing – vagyis intelligensen változó szerepvezérlésű) motor CO2-kibocsátása például mindössze 139 g/km*, s átlagos fogyasztása is csak 6,1 l/100 km (ötsebességes kézi sebességváltós modellnél).

Jelentősen csökkent a zajszint
A Suzuki tervezőmérnökeinek lényegesen sikerült csökkenteniük a gépkocsi zajszintjét, ami még az eddiginél is kellemesebbé teszi az utazást. A motortér nagyobb alsó borítást kapott, emellett finomítottak a kardántengely csillapításán, és az új váltókulissza-borítás is csökkenti a zajt. A karosszéria elemei merevebbek lettek, és finomabb belső anyagok kerültek bele. Mindezeknek köszönhetően javult a hangszigetelés és a hangelnyelés, így kevesebb a motorzaj és külső zaj jut be az utastérbe.

Biztonsági rendszer
A hátsó tárcsafékeket még jobban hozzáigazították a ferdehátú SX4 használatából fakadó igényekhez (kivéve a GA alapmodellt). Az ESP®**-vel (Electronic Stability Program) is felszerelt ferdehátú SX4 az egyik legolcsóbb olyan gépkocsi lett, amelyben elektronikus fékerőelosztásos ABS és akár 6 légzsák is van***.

Új külső elemek, elegánsabb stílus
Az SX4 külseje is megújult: még elegánsabb lett, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi közkedvelt, jellegzetes arcát. A változás részeként a ferdehátú SX4-re új első lökhárító és hűtőrács került, ezenkívül az autó olyan új első és hátsó védőlemezeket kapott, amelyek még jobban dacolni tudnak majd a zord terep- és időjárási viszonyokkal.

Könnyűfém felnik és az új ‘Aero’ extra csomag
A ferdehátú SX4 új, 16 collos, ötküllős könnyűfém felnis 205/60R16 kerekeken fut, amitől még sportosabb a külseje, és még kellemesebb utazni benne. S ha valaki még teljesebb sportautó-karakterre vágyik: az új ‘Aero’ extra csomag további részletekkel gazdagítja az SX4 sportos külsejét, és a megannyi versenytapasztalatot egyesítő aerodinamikus kiképzést. Az SX4 nyolc színváltozata közül mindenki megtalálhatja az ízlésének legmegfelelőbbet.
Az igényes kivitel, a kidolgozott részletek, az autó 1605 mm-es magassága (2WD-nél) és 2500 mm-es tengelytávja mind hozzájárul ahhoz, hogy az SX4 a városi közlekedésben és kemény terepeken egyaránt a legjobb választás.

Jelentős belső változtatások
Az SX4-gyel a Suzuki egyre jelentősebb szeletet mondhat magáénak a ferdehátú gépkocsik növekvő piacán. A modell belső terében az előző generációhoz képest is komoly fejlesztéseket hajtottak végre, hogy még jobban megfeleljen a piaci igényeknek. A megújult műszerfalon immár digitális kijelzők tájékoztatják a vezetőt. A klímaberendezés kezelőfelülete is teljesen átalakult. A vásárlók igényeinek megfelelően mostantól a Suzuki kormányára szerelt audio-vezérlőgomboknak és a reflektormagasság-állító gomboknak a kezelését is háttérvilágítás teszi még kényelmesebbé.

Az ülések kiváló minőségű anyaga teszi még szelídebbé az út egyenetlenségeiből fakadó rázkódásokat. A hátsó ülés 60–40-es osztásának és dönthetőségének köszönhetően még flexibilisebbé, könnyebben átalakíthatóvá vált az utazó- és a csomagtér. A magas tető és a flexibilis üléselrendezés tágas belső teret biztosít öt felnőtt utas kényelmes utazásához, vagy igen nagy mennyiségű, 1045 liter térfogatú (VDA/gyártó adat) csomag szállításához – utóbbihoz természetesen a hátsó üléseket előre kell dönteni. Az új kényelmi elemek között olyanokat találunk, mint az ajtókon található kartámaszok puha betétei, a krómozott ajtókilincsek a legfelső, GLX kategóriában, valamint a műszerfal közepén elhelyezett hangszóró. A csúcsfelszereltségű SX4-est kulcs nélküli indítórendszer, valamint egyéb új alkalmazások teszik még kényelmesebbé.

Négyajtós (sedan) SX4 – a sikermodell
A Suzuki tovább finomította a négyajtós SX4-est, anélkül hogy a sikermodellt alapjaiban változtatta volna meg. Az új generációs SX4 sedan merevebb karosszériával, még jobb kilátási paraméterekkel és magasabb szintű komforttal kényezteti vezetőjét és utasait.
A híres 1.6-os VVT motorban olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeknek köszönhetően javult a teljesítménye és környezetkímélőbb is lett: az erősebb motor stresszmentes vezetést biztosít városon belül és kívül egyaránt. A CO2-kibocsátás 165 g/km-ről 143 g/km-re csökkent*, az üzemanyag-fogyasztás pedig 6,8 l/100 km-ről 6,2 l/100 km-re mérséklődött* (ötsebességes, manuális váltós modellnél).
Elegánsabb dizájnt kapott a hűtőrács, s az elülső, oldalsó és hátsó alsó spoilerek még sportosabb és harapósabb külsőt kölcsönöznek az SX4 sedannak. Ugyanakkor az újratervezett fülke olyan kényelmi berendezésekkel teszi még kellemessé a vezetést és az utazást, mint az új műszerfal, benne digitális kijelzőkkel, a klímaberendezés új kezelőfelülete, háttérvilágítású, kormányára szerelt audio-vezérlőgombok és reflektormagasság-állító, valamint az ajtók kartámaszainak puha betétei és az eddiginél is jobb minőségű üléskárpit.

A megújult SX4 modellek belföldi értékesítése is megkezdődött.

A hazai piacon a ferdehátú, ötajtós változat háromféle – GC, GLX, GS –, míg a négyajtós kétféle – GLX és GS – felszereléssel rendelhető. A motorválaszték ötajtós modell esetén 1,5 l benzines, 1,6 l benzines és 1,6 l dízel, valamint a vadonatúj fejlesztésű 2,0 l dízel. A négyajtós változatot 1,6 l benzines motorral értékesítjük. A motorok az 1,6 l dízel kivételével az EU5 emissziós normákat teljesítik. Az ötajtós változat négykerékhajtással (4WD) is elérhető, és mindkét modell kapható kézi és automata váltóval is. A GS felszerelésű ötajtós változatokban alapfelszerelés a menetstabilizáló (ESP).

Az ötajtós változat árai:

SX4 1.5 GC        2.995.000 Ft-tól
SX4 1.5 GLX        3.300.000 Ft-tól
SX4 1.6 GS        3.970.000 Ft-tól
SX4 1.6D GC        3.880.000 Ft-tól
SX4 2.0D GS        5.430.000 Ft

A négyajtós változat ára:

SX4 Sedan 1.6    GLX    3.770.000 Ft-tól
A sedan listaárakból a futó akcióban 515.000 Ft kedvezményt adunk.


* Összesített adatok. A méréseket az EU szabványoknak megfelelő eszközökkel végezték. A tényleges adatok az út-, forgalmi és vezetési viszonyoktól függően eltérhetnek.
** Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye.
*** A felszereltség piaconként eltérhet. 

 

 

 


 


2009. október 12. 21:48 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID7040

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. október 09. 22:48 
Mondhattok bármit ez a ti autotok.:)
» Válasz erre
#ID6694

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. január 20. 12:17 
Sziasztok nem tudja valaki véletlenül 1.6dízel motor milyen márkájú,remélem nem francia mert rossz tapasztalotam van a francia dízel motorok terén.
» Válasz erre
#ID6652

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. november 28. 21:14 
» Válasz erre
#ID6630

 Név:
 
Dátum: 2009. október 26. 20:35 
Pont egy évvel korábban kellett volna piacra dobni...
» Válasz erre
#ID6627

 Név:
 Mar C
Dátum: 2009. október 22. 09:43 
Koszi!

A futomu es a valto miben lett mas?
» Válasz erre
#ID6625

 Név:
 
Dátum: 2009. október 20. 14:47 
Lökhárító, felni, műszerfal, kárpit, könyöklő elöl hátul,motor, futómű, váltó(inteligens 4x4)
» Válasz erre
#ID6624

 Név:
 Mar C
Dátum: 2009. október 20. 13:05 
Valaki osszefoglalna nekem, hogy miben mas az auto kulseje marketing rizsa nelkul?
» Válasz erre
#ID6623

 Név:
 
Dátum: 2009. október 20. 11:45 
Szerintem nem! Az a baj, hogy nem ér semmit a pénzünk!
» Válasz erre
#ID6622

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. október 19. 19:21 
Nem drága ez egy kicsit egy Suzukihoz képest?
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub