Az Új Swift nem csak a nevében új!
Ülj bele és élvezd a vezetés új élményét
A Magyar Suzuki Zrt jóvoltából alkalmunk volt hosszasan kipróbálni a III.Swiftet. Egy 1200ccm es motoros, GS felszereltségű típust kaptunk meg tartós tesztre.
Első pillanatban nem látszik sok különbség a már ismert és az új típus között. Apróbb változások persze szembetűnnek azonnal. Hátsó ajtó formája megváltozott. Más lett a hátsó lámpa kinézete is és a kocsi 9 cm- rel lett hosszabb az elődjéhez képest.
Mikor a távvezérlőt a kezembe vettem, már elsőre látszott, hogy ez nem ugyan az az autó. Mivel egy szépen kidolgozott, minőségi irányítót láttam. Nem kell semmilyen gombot nyomogatni, az autó kilincsén egy kis gomb segítségével a központi zár egyből kinyitja az ajtókat. A belül már teljesen megváltozott. A teljes műszerfal, az ülések, kormány és minden. A Kizashiból átvett középkonzol híven tükrözi a minőséget és a megbízhatóságot. A műszerfal teteje már nem a megszokott kopogós műanyag, amely egynéhány esetben megkeserítette hallószervünket. Minőségi anyagból kidolgozott ergonomikus formákat találunk. A bőrkormányon megszaporodtak a gombok is. A szokott CD-s rádió kapcsolóin kívül a tempomat és a Bluetooth-os kihangosító gombjai is helyet kaptak. Igazán impozáns látványt nyújt a kíváncsi szemeknek. A középkonzolon még helyet kapott egy USB csatlakozó is, amibe használhatjuk akár az I-podunkat is. A biztonságunkra nagyon ügyeltek.7 légzsákot szorítottak bele a kisautónkba.
A szokásos oldal és kormánylégzsák valamint függönylégzsákon kívül helyet kapott egy térd légzsák is. Így nem véletlen, hogy a teszteken 5* eredményt kapott. Indító kulcs helyén csak egy gombot találunk. Start/Stop. Indításkor egy igen csendes motorhangot hallhatunk. Nagyon könnyű a kuplung és a váltó is. Induláskor teljesen zökkenőmentesen tudtunk haladni. Első pillanattól kezdve nagyon megnyerő volt számomra. Bár azt azért el kell, hogy mondjam, hogy nem egy erőgép az az 1200-as motor. Tény hogy nem nyomott az ülés aljára gyorsításkor. Viszont ennek ellenére is dinamikusan tudtunk haladni. Mint autópályán, mint hegyekben kipróbáltuk, hogy mit tud a kicsike. Hiába a hajtűkanyarok sokasága és a padló gáz egyszerűen nem tudtuk kibillenteni az egyensúlyából. Mintha sínen haladtunk volna. Az ülés nagyon stabilan tart. Pedig nem vagyok egy kisméretű személy, de teljesen kényelemben éreztem magamat. Autópályán a 130 utazósebesség tempomatos megkönnyítése nagyon kényelmes vezetést tesz lehetővé. Stabilan tartja a sebességet. Ami nagyon meglepett az a fogyasztási adat volt. Hegyen- völgyön nem sajnálva és pályán hajszolva sem ment 5,4L/100Km fölé. Igazán jó érzés vezetni így hogy nem eszi ki az amúgy is sovány pénztárcánkból a maradék aprót ilyen benzinárak mellett. De ami ez után következett arra igazán nem számítottam. Visszaültem a saját Splash-embe és nem hittem az érzékeimnek. Kemény a kuplung. Kemény a váltás. Nem akar gyorsulni. Sodródik a feneke kanyarban. Aztán rájöttem, hogy a jót könnyű megszokni.
A napokban lehetősége lesz minden kedves klubtagunknak megismerkedni közelebbről a tesztautóval és elmondhatja véleményét róla, amit a gyár illetékeseivel közölni fogunk.
Összességében:
Kényelem: *****
Kezelhetőség:*****
Úttartás:*****
Fogyasztás:*****
Motor:****
Ár/ érték arány:****
Forrás: Tomoka
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |