2005-ös Suzuki Swift 1.3 GS vs 2010-es Suzuki Swift 1.2 GS
A tesztelés folytatódik........
Tomoka már leírta, hogy kitől és milyen módon jutottunk az új hazai gyártású Swift tesztautóhoz és a benyomásait meg a véleményét is megfogalmazta az új autóról.
Én inkább összehasonlítom a régi és az új modellt. Hálás vagyok a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy ezt megtehetem.
Először az új kocsit körüljárva, kívülről vettem számba a különbségeket. A legfeltűnőbb a nagyobb hosszított és domborított első-hátsó lámpák voltak. A rádióantenna is hátra került. Végre a hátsó ablakmosó fúvóka az alaphelyzetben lévő törlőlapát fölé került. A hátsó ajtó nyílása kisebb lett, mint a régebbi modellé. Magasabban van a széle, ezért nehezebb a csomagtartóba bepakolni. A csomagtartó világítása átkerült a jobboldalról a baloldalra, a rakományakasztó meg balról jobbra került. A változtatásnak látszólag semmi értelme nem volt. A csomagtér aljában aranyos, de haszontalan rekeszek találhatóak.
A kocsi belsőterében több változás is van az előző modellhez képest. Az „anyósülés” alól eltűnt a fiók. Az ajtókba olyan palacktartót raktak, amibe tényleg bele lehet tenni egy palackot, ilyen a régebbi GS-ben nem volt. Az ajtókon lévő könyöklők enyhén előre döntöttek, nem úgy, mint az elődben, amiben vízszintesen vannak elhelyezve. Az új modell két belsőtéri lámpát kapott, egyik maradt elöl, a másik a tető közepére került. A belső tükör a tetőről lekerült és a szélvédőre ragasztották. Ez egy jó döntés volt. Az ülések kényelmesebbek lettek, mint a 2005-ös modellben. Jobb oldaltartást adnak. A vezetőülés pozícióját szélesebb határok között lehet állítani, amit, az újdonságot jelentő, mélységében is állítható kormánypozíció is segít.
A műszerfal közepéről eltűnt a kombinált kijelző. Ezeket a funkciókat beépítették a központi műszeregységbe. A műszerfal felső-, középső részén egy kis tárolórekesz kapott helyet. A középkonzolba integrált audiórendszer kibővült egy kihangosítóval (Bluetooth) és egy USB csatlakozóval. E két utóbbi egység nagyon hiányzik az előző modellből, csakúgy, mint a tempomat, amit az új modellben is a kormányról lehet vezérelni. A 2010-es modellben lévő audiórendszernek szebb hangzása van, mint az elődnek volt. Több mély és magas hangja van, szebben szól. A beépített digitális klíma is komoly előrelépés a régebbi modell manuális klímájához képest. A Start/Stop rendszer első látásra nem sok újdonságot mutat a régi kulcsnélküli indításhoz képest. Jobban megvizsgálva aztán kiderül néhány lényeges különbség, úgymint a kuplungkinyomás nélküli indítás tiltása, vagy a részleges áramellátás bekapcsolása (ACC üzemmód). Az ACC üzemmód lehetővé teszi, hogy álló motor mellett csak az audiórendszer és a szivargyújtó kapjon áramot.
A régebbi Swifthez képest feltűnően könnyű a kuplungpedál kinyomása. A váltó még precízebb, pontosabb váltást tesz lehetővé elődjével szemben. Az elindulás is újszerű érzést kelt a régebbi modellel szemben. A régebbi Swift robbanékonyabb dinamikusabb autózást nyújtott. Az új modellel kicsit „öregurasan” lehet menni, ezt is lendületből lehet jól vezetni. Kormányzás és úttartás terén már megint az új modell teljesít jobban. Precízebb kormánymű és a feszesebb futómű együttesen kitűnő vezetési élményt nyújt, még akkor is, ha a robbanékony, sportos, nagyautós „fíling” el is marad. A 2010-es Swiftben lévő fékek kitűnően végzik a dolgukat, sokkal érzékenyebb, mint az előző modell fékje. Precízen, jól adagolható, könnyű hozzászokni a 4 tárcsafékhez.
Szumma szummárum: Ez is egy kitűnő kisautó lett. Örülnék, ha a magaménak tudhatnám. Csak az árát sokallom.
Tibor001
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre |