Suzuki nem csak négy keréken.
A Suzuki szó hallatán először mindenkinek az autó jut eszébe, mert az a Mi autónk. De kevesen tudják, hogy csónakmotor is van a palettán. Ha Te is a víz szerelmese vagy, akkor az alábbi cikkben olvashatsz arról, hogy milyen élményem volt Suzuki csónakmotorral.
Felhasználása a sporttól a hobby kategóriáig végtelen. Akár legyen szó horgászásról, vasárnapi sétahajókázásról, vagy komoly versenyről a Suzuki csónakmotor mindenhol megtalálható.
Az alábbiakban leírom ezzel kapcsolatos élményemet.
A közelmúltban a hétvégén megcsörrent a telefonom. Mit csinálsz délután? Kérdezték. Mivel semmi sürgős dolgom nem volt , így rávágtam, hogy semmit. Akkor gyere le a Duna partra. Kicsit furcsállottam a kérést, mert eléggé borult volt az idő. Azért lementem. Mire a partra értem már a jégeső kopogott a kocsim tetején. Mi lesz ebből? Gondoltam. Egyszer a viharban egy csónak tűnt fel egy tréleren. Ilyenkor akarsz csónakázni? Kérdeztem. Ne aggódj, mondta a tulaj, aki az égre mutatott. Nemsokára sütni fog a nap. Így is lett. Alig 20 perc múlva már verőfényes napsütésben eresztette a csónakot a vízre. Mikor felbőgött a motor már egy egész sereg fiatal srác volt körülöttünk. Mindenki kezében wakeboard vagy vízisí léc volt. Mi lesz itt? Alig pár perc múlva már a kötelet szorította az egyik fiatal síléccel a lábán. Mivel soha eddig nem ültem motorcsónakban, nagyon meglepődtem mikor elindultunk. A hajó már hasította is a vizet és a orra az ég felé mutatott. Hatalmas erő van egy ilyen motorban.
A srác a habokat szelte a sílécekkel, amikor az egyiket lerúgta a lábáról. Azt hittem, hogy elvesztette, de nem. Ez direkt volt. Most már egy léccel ment tovább. Egy pár perc múlva, már a homokos part felé tartottunk, amikor elengedte a kötél végét és tovább siklott a partra.
Mi behúztuk a kötelet és ekkor lepődtem meg igazán. A tulaj, aki hétköznap egy Suzuki kereskedés tulajdonosa így szólt: " Most Te jössz! Hát nincs az az isten, hogy nekem lécet tegyél a lábamra. Válaszoltam. Nem úgy!, Hanem Te vezeted a csónakot. Na, ez már tetszett! Érdekesség, hogy itt jobb oldalon van a kormány és a gázkar is jobb kézre esik. Pedálok itt nincsenek. Minek is lenne. Bár én kocsikhoz vagyok szokva, de hamar ráéreztem az ízére. Amikor a gázkart előre nyomtam már emelkedett is a csónak eleje és szeltük is a habokat.
Van itt trimmel, meg minden. Hirtelen azt sem tudtam miről van szó. Aztán ki lettem oktatva, hogy mit hogyan kell csinálni. Mire kell figyelni. Leírhatatlan szabadság érzése van az embernek, amikor a szél az arcába csap és csak a nagy kékség van körülötte. Valami hasonlót érezhettek a Titanic c. filmben, amikor a hajó orrában álltak! Szinte szálltunk.Pedig csak 60 km/h val mentünk, de sokkal többnek tűnt. Aztán kezdtem gondolkozni, hogy jó- jó. Megyünk, De hogyan kell megállni. Itt nincs fék, amit nyomni kell. Ismét meg kellett, hogy lepődjek, mert amikor a gázkart alap helyzetbe húztam egy pillanat alatt megálltunk.Valami hasonló érzés, mikor a vadászgépen kiengedik a fékezőhálót. Próbáltam a csónak végleteit, de a közelében sem voltam annak, amit a tulaj mutatott. Drifteltünk, mintha csak egy versenypályán lennénk egy autóval. Forogtunk helyben. Ugrattunk a hullámokon. Felemelő érzés volt. Aztán a homokos öböl felé vettük az irányt és kikötöttünk.
Ezt mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egyszer próbálja ki. Bár az igaz, hogy nem olcsó mulatság, mert a csónak ára plusz egy jó motor meg miegymás nem az átlagember pénztárcájához van kitalálva. A benzinről nem is beszélve. Egy üzemóra alatt 20 litert is megeszik a kicsike, ami a mostani benzinárak mellett elég drága. Mindent összevetve egy Suzuki motorcsónakkal, igazi élményekkel lehetünk gazdagabbak. A motorok, kiegészítőkkel, hajótestekkel együtt már több Suzuki márkaképviseletben megvásárolhatóak.
Ez úton is köszönom a lehetőséget!
forrás: Tomoka
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |