Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 18 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Mecsek Rally



Augusztus 9-17-ig a rally mezőnye a Mecsekbe költözött. A Mecsek Rally a széles, jó minőségű és nagyon gyors aszfaltos pályáiról híres. Pécs a Rally hazája - mondják. Előtte levő hétvégén a szokásnak megfeleően tréning volt (pályabejárás). Ebben az időszakban a versenyzők bejárják a gyorsasági szakaszokat és az etapokat, felírják a pályákat és megpróbálják megjegyezni a pályák rázósabb részeit, felírják a helyes íveket és az esetleges murvakihordásokat. A rendőrség most a szokásosnál nagyobb figyelemmel követte a pályabejárás eseményeit és sok szép fotó készült a hétvége során. A 114 indulóból több mint a fele kapott büntetést...
 

Szerencsére csapatunk kiesett a szórásból és nem örökítették meg száguldozásunkat. A verseny a prológgal együtt 8 pályából állt. A hétvége elteltével hazajöttünk és készültünk a versenyre. A Budapest Rallyn az autóban nem esett kár, ezért nem volt sok javítani való rajta. A csapat egy része csütörtök este ért le Pécsre. Pénteken korán reggel kezdődtek az átvételek utána egy kis szabad foglalkozás volt beiktatva. Majd délután a főtéren a közös fényképezkedés volt, melyen megjelennek a 2004-es évben szereplő versenyzők. Ez alatt a csapatvezetőnk Döme bevitte az autónkat a prológ rajtvárakozóba.

A prológ a pécsi bevásárlóközpont parkolójában volt, kicsit kibővítve az elmúlt évekhez képest. Ezt a rövid szakaszt 1:08.6 időeredménnyel abszolváltuk, mely az Ignis kupa első és az N2 s géposztály 6. helyére volt elég. A Mecsek Rally nagyon népszerű mind a versenyzők, mind a nézők részéről. Látszik abból is hogy OB (országos bajnokság) létére is 114 induló volt és ebből 10 db N2-es autó. A prológ után végignéztük a többi autót és a vacsora után eltettük magunkat a nagy versenynapra .

Szerencsére nem kellett korán kelni és 10 óra felé el is rajtoltunk Pécsről és a Hetvehely - Nyárásvölgy gyorsasági szakaszhoz mentünk. Az itt elért időeredményünk nem volt túl rózsás, az N2 8. és az Ignis Kupa 3. helyére volt elég. A második gyors elmaradt egy baleset miatt de szerencsére komolyabb sérülés nem volt.

Ezután a szervízparkba mentünk és átnéztük az autót. A 3. gyors ismét a Hetvehely - Nyárásvölgy volt, ahol 7 másodpercet javulva nem tudtuk megközelíteni a másik két Ignist, de az N2 ben 7. időt jöttünk, ami jobb, mint az előző körben volt.

A negyedik gyorsasági szakasz Abaliget - Árpádtető volt ahol sikerült ismét kitapasztalni azt a határt ahol a gumik már nem bírják tovább és 120 km/h tempóval lesodródtunk az útról, majd egy pár méter árokjárás után az autó eleje megakadt és úgy fordult át az orrán, hogy a tető nem ért a földhöz. Mikor lejárt a mosógépprogram kiszálltunk és láttuk hogy sem a nézőkben sem az autóban komoly kár nem esett. Sajnos azonban a bukás következtében egy jobb első defektet is kaptunk, ezért úgy határoztunk, hogy a további károk elkerülése végett kicseréljük és nem a defektes kerékkel megyünk tovább. Ez a mutatvány 10 percünkbe került és 31 helyet visszaesve az abszolút 96. helyen folytattuk a versenyt.

A 4. gyors után szintén szervízpark jött és a csapat már kellő felszereltséggel várt bennünket. A 2. szervízre 25 percünk volt és ez az idő nagyon kevés egy ilyen sérülés maradéktalan kijavítására. Sikerült betakarni a két kitört ablaküveg helyét és egy kicsit visszaklopfolni az autó bal hátulját. Viszont a jobb első lengőkar is elhajlott, de a kicserélésére már nem maradt sajnos idő. A napból még 2 gyors volt hátra, ami után 40 perc szervízpark jött. A csapat úgy döntött hogy a további javításokat a hosszú szervízparkra halasztja. Így hát viharvert kis autónk ilyen megtépázott állapotban folytatta a versenyt.

Az 5. gyors felé haladva már tudtuk, hogy ez a hiba elrontotta ezt a versenyt és a bajnokságban való szereplést, de nem adtuk fel és rossz futóművel végigcsináltuk a hátralevő két szakaszt. Ezalatt a csapat Géczi András (Suzuki Ignis Kupa kitalálója és védnöke) segítségével szerzett egy bal oldali első ajtóüveget és ezt ki is cserélték a szervizparkban, valamint megjavították a futóművet is . Sok - sok köszönet jár nekik, mert nem kis feladatot vittek véghez.

A verseny másnapján 4 szakasz várt ránk, melyből egy SS (superspeciál) volt. A csapat erre koncentrált, hiszen az SS-re külön bajnokság van kiírva. Ezért a gyorsaságikon nem is fektettünk nagy hangsúlyt az időeredményre, hanem inkább a keresztbeautózást, a nézők szórakoztatását választottuk. Idő közben Pécsett sikerült beszerezni egy szép fényképet is, amit a versenybizottság még 5 perc büntetéssel honorált.

Az SS-t viszont nagyon komolyan vettük és sikerült is megnyerni megelőzvén a két márkatársunkat, valamint az N2 előkellő 4 helyén abszolváltuk a szakaszt. Keserű vigasz, de vigasz. A verseny végére az Ignis Kupa 3. és az N2 8. helyén végeztünk.

Valahogy így telt a pécsi verseny, egy kicsit lelombozódva és megtépázva, de büszkén hagytuk magunk mögött a várost, hiszen megmutattuk, hogy milyen szívós kis autó ez az Ignis, mit neki egy borulás, így is helyt tud állni, és be tud fejezni egy igen nehéz és tempós versenyt.

Következő és egyben utolsó megállója a bajnokságnak Tokaj lesz, ahol nem csak jó borokat, hanem jó autóversenyeket is csinálnak. A verseny okt. 22-24 között kerül megrendezésre. Információk a www.rso.hu oldalon találtok.

Addig is dolgozunk azon hogy felkerüljön néhány rövidebb belsőkamerás felvétel, hogy átéljétek száguldozásunkat!

Addig is a sebesség legyen veletek! :)


Szekeres Zoltán, Ignis Klub


2004. október 23. 14:28 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub