Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 21 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Magyarországon is bemutatkozott a Suzuki Swift Sport N-csoportos rali-változata.




Magyarországon is bemutatkozott a Suzuki Swift Sport N-csoportos rali-változata, amelyből kupasorozat indul a jövő évi hazai bajnokságban. A versenygép fejlesztése során a kedvező árfekvés is fontos szempont volt.

A legfeljebb 1,6 literes szívómotorral szerelt, szériamodellhez közeli N2 kategóriában kiírt Suzuki Ignis Kupa után újabb márkabajnokság indul a magyar raliban. Nálunk is bemutatták ugyanis a Swift Sport N-csoportos raliautó-változatát, amellyel kisebb költségvetésű csapatok is könnyedén beszállhatnak a versenyzésbe. A fejlesztés során ugyanis a kedvező árfekvés is a fontos szempontok között szerepelt. Az N2 kategóriás Swift Sport versenyautók egyébként már Európa több országában szerepelnek, idén hatvan darabot adott el belőle a Suzuki. Angliában, Franciaországban, Németországban és Olaszországban külön márkakupájuk van, de ezen kívül adtak már el autót Belgiumba és Dániába is.



A Swift Sport N2 ideális lehet kezdő ralisoknak


Az autó kifejlesztésénél arra törekedtek, hogy a 220 lóerős Swift Super 1600-assal szerzett tapasztalatok közül minél többet hasznosítsanak. Ezért bár a Swift Sport N2 nem olyan erős és gyors, mint kifejezetten versenycélra átalakított testvére, de így is remek alapot adhat a versenyzés elkezdéséhez. Mivel sokan kezdőként ülnek majd bele, nagy figyelmet fordítottak a karosszéria biztonságára, a bukócső például CAD technológiával tervezett és ugyanolyan anyagból készül, mint a WRC és Super 1600 autók biztonsági csövezése. A motor terén nem volt szükség sok módosításra, de a váltó egyes fokozatát hosszabbra, a végáttételt rövidebbre vették, hogy az autó jobban gyorsuljon. A végsebesség így ugyan csökkent, de a rali-pályákra éppen megfelelő maradt. Az autót több csomagban kínálják, így lengéscsillapítóból többféle árfekvésűt lehet választani hozzá, amelyeket később állítani, hangolni is lehet.
 

A Swift Sport N2 hivatalos tesztpilótája Bútor Róbert volt, aki legutóbbi Super 1600-as bajnoki címeit is Suzukival szerezte. Elmondása szerint érezhető a kocsin, hogy gyári építésű, hiszen nagyon stabil a karosszériája és jó összhangban van a futóművel. A kupás Ignis versenyautó jelenleg is nagyon népszerű, de Bútor szerint a Swift még jobban sikerült: fejlettebb a futóműve, motorikusan is jobb, és sokkal kellemesebb a belső tere. Egy fiatal versenyző számára tökéletes választás, mondja Bútor, aki éppen ezért azt ajánlja, hogy inkább egy új N2-es Suzukiban ismerkedjen meg a ralival, mint egy hasonló árú, ötéves, levetett erősebb autóban.

 


Versenyautóhoz mérten otthonos a belsőtér


A részletes árlista, akárcsak egy utcai autónál, sokféle opciót tartalmaz. Mire a 16 198 eurós (4,115 millió forintos) szériamodellt versenyzésre alkalmas állapotba hozzák, 19 956 euróba (5,07 millió forintba) kerül. A kartervédőt, alufelnit és módosított kipufogórendszert tartalmazó Speed Kit ára 1782 euró (450 ezer forint), de kérhető Expert Spec és Pro Spec kivitel is, utóbbi 34 722 eurós (8,82 millió forintos) ára többek között tovább erősített karosszériát, tankvédőt, hidraulikus kéziféket, teflon fékcsöveket, fékerő-szabályzó készletet, erősített motor- és váltótartó bakot, módosított végáttételt és erősített féltengelyeket is tartalmaz.

 

Műszaki adatok: Suzuki Swift Sport N2
Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes DOHC
Hengerűrtartalom: 1586 ccm
Teljesítmény: 130,5 LE 6900/percnél
Nyomaték: 150 Nm 4800/percnél
Hossza: 3765 mm
Szélessége: 1690 mm
Magassága: 1500 mm
Tengelytáv: 2380 mm
Menetkész tömeg: 1047 kg (pótkerékkel és kartervédővel, vezető és üzemanyag nélkül)
Kerekek: 15x6,5J
Gumiabroncsok: 18/58-15 (aszfaltra), 16/65-15 (murvára)
Erőátvitel: ötsebességes váltó önzáró differenciálművel


forrás: a5.hu

2008. február 11. 10:50 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID4607

 Név:
 
Dátum: 2008. február 12. 23:34 
Szívesen kipróbálnék egyet,hogyan is megy!
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub